POPÜLER KÜLTÜR MEDYA VE DİN

İzlence Formu

Ders Adı POPÜLER KÜLTÜR MEDYA VE DİN Kod FEDB9190
Kredi 3 AKTS 8
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Doç. Dr. BİRSEN BANU OKUTAN
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Popüler Kültür ve din ilişkisini medya unsurları aracılığıyla sorgulamak, örnek çalışmalar ile öğrencileri içerik analizi yapmaya yönlendirmek.

İçerik

Ders, popüler kültürü tanımı ile başlayacak ve medya üzerinden detaylandırılarak açımlanacaktır.

Öğretim Yöntemleri

İnteraktif katılım, öğrenci odaklı sunumlar

Kaynaklar

Erdoğan, İ. ve K. Alemdar. (2005). Popüler Kültür ve İletişim. Ankara:Erk yayınları. Fiske, J. (1989). Reading the Popular. London:Unwin Hyman. Fiske, J.(1999). Popüler Kültürü Anlamak. S. İrvan (çev.). Ankara:Ark yayınları (orijinal baskı tarihi 1991). Forbes, B. ve J. Mahan. (Ed.). (2005). Religion and Popular Culture in America. Berkeley: University of California Press. Gans, H.J. (2005). Popüler Kültür ve Yüksek Kültür. E.O. İncirlioğlu (çev.). İstanbul:Yapı Kredi yayınları (orijinal baskı tarihi 1999). İmançer, D. (Ed.). (2006). Medya ve Kadın. Ankara: Ebabil. İrvan S. ve M. Binark. (1995). (Ed.). Kadın ve Popüler Kültür. Ankara: Ark Yayınevi. Long, C. (1987). Popular Religion. M.Eliade. (Ed.). The Encyclopedia of Religion. C.11. New York: Macmilian, 442-451. Morgan, D. (2007). Studying Religion and Popular Culture, Prospects, Presuppositions, Procedures. Lynch, G. (Ed.). Between Sacred and Profane: Researching Religion and Popular Culture içinde. Londra ve New York: I.B Tauris, 21-34.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024