POPÜLER KÜLTÜR VE DİN

İzlence Formu

Ders Adı POPÜLER KÜLTÜR VE DİN Kod FDBFD640
Kredi 3 AKTS 8
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. AYŞE ZİŞAN FURAT
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Dersin amacı, öğrencilerin popüler kültür ürünlerinin dini gruplar üzerindeki etkilerini inceleyebilmelerini ve söz konusu ürünlerin din eğitimi için bir araç olarak kullanılabilirliğini tartışabilmelerini sağlamaktır.

İçerik

Din eğitimi alanındaki modern yaklaşımlar, din eğitimi ile ilişkili kavramların modernleşme ve küreselleşme bağlamında dönüşümü, din eğitiminin teolojik, sosyokültürel ve popüler unsurları, din eğitimini yaygınlaştırmada popüler kültür ürünleri, dini gruplar tarafından popüler kültürün kullanılabilirliği, bir “din” olarak popüler kültür.

Öğretim Yöntemleri

Sunum yoluyla anlatım stratejisi, buluş yoluyla öğretim stratejisi, araştırma-soruşturma yo-luyla öğretim stratejisi, anlatma, kavram haritaları oluşturma, soru-cevap, grupla çalışma, örnekleme, beyin fırtınası, tartışma, proje hazırlama teknikleri.

Kaynaklar

İrfan Erdoğan, Korkmaz Alemdar, Popüler Kültür ve İletişim, Ankara 2005, s. 11-56. Merak Özbek, Popüler Kültür ve Orhan Gencebay Arabeski, İletişim, İstanbul 2003, s.61-93. Vejdi Bilgin, “Popüler Kültür ve Din: Dindarlığın Değişen Yüzü”, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, cilt 12, sayı: 1, 2003, s.193-214. Kelton, Cobb, Theology and Popular Culture, Blackwell Publishing 2005. Ayşe Zişan Furat, “Popüler Kültürün Din Eğitimine Yansımaları”, Kuram ve Eylem Yö-nüyle Din Eğitiminin Teolojik ve Felsefi Temelleri, (8-9 Mayıs 2009 KONYA), s.151-165. Heather Hendershot, İsa Aşkına Dünyayı Sarsmak, Evanjelizm, Medya ve Muhafa-zakarlık, Salyangoz Yayınları, İstanbul 2006. Nurdan Öncel Taşkıran, Medya Okuryazarlığına Giriş, Beta Yayınları, İstanbul 2007. Yusuf Kaplan, Televizyon, Ağaç Yayınları, t.y. Neil Postman, Televizyon Öldüren Eğlence, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2000. Ünver Günay, Din Sosyolojisi, İnsan Yayınları, İstanbul 2001, s.287-344.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024