İSLAM VE BATI EĞİTİM FELSEFESİ

İzlence Formu

Ders Adı İSLAM VE BATI EĞİTİM FELSEFESİ Kod FEDB9075
Kredi 3 AKTS 8
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. HAMİT ER
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

İslam eğitimin felsefesinin temel özelliklerini tanıtmak; İslam ve batı felsefesini birbirinden ayırt edici temel hususları değerlendirmek; Günümüz din eğitimi anlayışlarının altında yatan temel felsefeleri değerlendirmek.

İçerik

İslam ve Batı Felsefesi Tarihini oluşturan felsefi dönüşümler, bu dönüşümü gerçekleştiren filozoflar ve bu dönüşümlerin genel İslam eğitim düşüncesi üzerindeki etkisini ifade eder.

Öğretim Yöntemleri

Tartışma, kitap analizi, soru cevap

Kaynaklar

Necip Taylan, Anahatlarıyla İslam Felsefesi, Ensar Neşriyat, İstanbul 2011. Bayraktar Bayraklı, İslamda eğitim : batı eğitim sistemleriyle mukayeseli,İstanbul: Dergah Yayınları, 1980 Bayraktar Bayraklı,Mukayeseli eğitim felsefesi sistemleri , 2002. Farabi, Medinetü'l Fazıla. Emile Durkheim, Ahlak eğitimi, 1858-1917 ; çev. Oğuz Adanır, İzmir : Dokuz Eylül Yayınları, 2004. George F. Kneller, Introduction to the philosophy of education, New York : John Wiley and Sons, 1964. Gülnihal Küken, Felsefe Açısından Eğitim, İstanbul 1996. Joseph Lauwerys, Fatma Varış, Kenneth Neff, Mukayeseli Eğitim, Ankara 1979. Necmettin Tozlu, Eğitim Felsefesi, İstanbul 1997

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024