DİN EĞİTİMİNİN DİNAMİKLERİ

İzlence Formu

Ders Adı DİN EĞİTİMİNİN DİNAMİKLERİ Kod FEDB9140
Kredi 3 AKTS 8
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. HAMİT ER
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Din eğitiminin tarihsel, sosyokültürel, psikolojik temellerini analiz ederek, din eğitimi biliminin gelecekteki durumuyla ilgili öngörüler geliştirmektir.

İçerik

Hz. Muhammed'in tebliğinin başlangıcından günümüze kadar devam eden süreçte din eğitiminin yaşadığı yapısal değişimler, bu değişimlerin sebep ve sonuçları hakkında bilgi vermek.

Öğretim Yöntemleri

Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler

Kaynaklar

Suat Cebeci, Din Eğitimi Bilimi ve Türkiye'de Din Eğitimi, Ankara: Akçağ Yay., 2005. Ziya Kazıcı, Anahatlarıyla İslâm Eğitim Tarihi, İstanbul: İFAV Yay., 1995. Halis Ayhan “Cumhuriyet Dönemi Din Eğitimine Genel Bakış”, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi,3 75. Yıl Özel Sayısı, 1999, ss. 237-254. Recep Kaymakcan “Türkiye’de Din Eğitimi Politikaları Üzerine Düşünceler”, EKEV Akademi Dergisi, yıl 8, sayı: 19 (Bahar 2004), ss. 21-36. Abdullah Özbek “Din Eğitiminin Problemleri”, Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, Sayı: 6, Yıl: 1999, ss. 113-130. Mustafa Köylü “Batının Kontrolünde İslam Din Eğitimi,” Dem Dergi, sayı 3, 2008, ss. 50-55. Mustafa Köylü “Din Hizmetlerinde Çağdaş Yönelimler ve Faaliyetler: ABD ve Kanada Örneği.” I. Din Hizmetleri Sempozyumu. 3-4 Kasım 2007. Kızılcahamam, Ankara. 23.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024