DENİZCİLİK İŞLETMELERİNDE ULUSLARARASI PAZARLAMA

İzlence Formu

Ders Adı DENİZCİLİK İŞLETMELERİNDE ULUSLARARASI PAZARLAMA Kod DIED0312
Kredi 3 AKTS 8
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. ERDAL ARLI
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Denizcilik mesleği uluslararası meslek alanlarından biridir. Bu sebeple uluslararası alanda faaliyet gösteren denizcilik işletmelerinin hemen hemen hepsinin rekabet avantajı sağlamak açısından uluslararası pazarlama yönetimi esaslarını uygulamaları gerekmektedir. Bu ders doktora öğrencilerine uluslararası pazarlama teorilerinin neler olduğu ve denizcilik işletmelerinde uygulama esasları konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlayacaktır.

İçerik

Uluslararası pazarların özellikleri, bu pazarlarda denizcilik işletmelerine yönelik marka kararları, makro ve mikro çevre faktörleri, uluslararası pazarlara giriş stratejileri, lisans, doğrudan yatırımlar, diğer denizcilik işletmeleri ile stratejik ortaklıklar

Öğretim Yöntemleri

Düz anlatım, sınıf içi tartışma, sunum ve soru-cevap

Kaynaklar

International Marketing: A Global Perspective Paperback – Hans Muehlbacher , Helmuth Leihs , Lee Dahringer , ISBN-10: 1844801322, ISBN-13: 978-1844801329,2006 Marketing Strategy of Shipping Companies (e-book), Publisher: Lloyds Maritime Academy, Informa PLC, January 2016 International Handbook of Maritime Business, Edited by Kevin Cullinane, University of Gothenburg, Sweden, ISBN: 978 1 84720 934 4, 2010 Soner Esmer, Liman İşletmelerinde Hizmet Pazarlaması Pazarlama İletişimi, Detay Yayıncılık, 2011

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024