SEMİNER

İzlence Formu

Ders Adı SEMİNER Kod ISTM7013
Kredi 0 AKTS 6
Z/S Zorunlu Teorik Saat 0
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Doç. Dr. BORA YILDIZ
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilerin tezlerini I.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Hazırlama Yönergesine uygun olarak hazırlamalarını sağlamak, benzer şekilde akademik bildiri, makale ve posterlerin nasıl yazıldığına ilişkin bilgiler edinerek bağımsız araştırma yapabilme yeteneğine sahip olmak.

İçerik

Bu derste öğrenciler araştırma konularının seçimi, araştırma konularının özgünlüğünün sınaması, veritabalarına erişim, atıf yapma, araştırma etiği ve akademik yazım eğitimlerine ilişkin bilgiler edineceklerdir.

Öğretim Yöntemleri

Öğrenciler, seçmiş oldukları dersi veren öğretim üyesinin atamış olduğu makaleleri derste sunum yapacak ve sunumu yapılan konunun uygulamalı olarak makaleler üzerindeki incelemesi yapılacaktır. Benzer şekilde özellikle sanal kütüphane ve atıf yapma konusundaki EndNote ve Mendeley gibi programları uygulamalı olarak öğrenceklerdir.

Kaynaklar

I.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Hazırlama Yönergesi Colquitt, J. A., & George, G. (2011). Publishing in AMJ—part 1: topic choice. Academy of Management Journal, 54(3), 432-435. Bono, J. E., & McNamara, G. (2011). Publishing in AMJ—part 2: Research design. Academy of Management Journal, 54(4), 657-660. Grant, A. M., & Pollock, T. G. (2011). Publishing in AMJ—Part 3: Setting the hook. Academy of Management Journal, 54(5), 873-879. Sparrowe, R. T., & Mayer, K. J. (2011). Publishing in AMJ—Part 4: Grounding hypotheses. Academy of Management Journal, 54(6), 1098-1102. Zhang, Y. A., & Shaw, J. D. (2012). Publishing in AMJ—Part 5: Crafting the methods and results. Academy of Management Journal, 55(1), 8-12. Geletkanycz, M., & Tepper, B. J. (2012). Publishing in AMJ–part 6: Discussing the implications. Academy of management journal, 55(2), 256-260. Corley, K. (2012). Publishing in AMJ—Part 7: What's different about qualitative research?. Academy of management Journal, 55(3), 509-513. http://endnote.com/ https://www.mendeley.com/

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024