TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

İzlence Formu

Ders Adı TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Kod ISLI7627
Kredi 3 AKTS 5
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Doç. Dr. HATİCE ANIL DEĞERMEN
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Tüketici Davranışı dersinin amacı, öğrencilerin; tüketici davranışını ve kararlarını etkileyen faktörler ve tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Pazarlama stratejilerinin doğru olarak geliştirilebilmesi ve pazarlama anlayışını başarıyla uygulayabilmek için tüketici davranışını etkileyen faktörlerin anlaşılması dersin temel amaçlarından biridir.

İçerik

Pazarlamanın temel kavramları ve stratejileri, modern pazarlama anlayışında tüketim, Tüketici Tipleri, Tüketici davranış Modelleri, Tüketici davranışını etkileyen psikolojik, sosyolojik, sosyo- psikolojik faktörler ve Tüketici davranışını etkileyen diğer faktörler, Kültür ve Yaşam Tarzı, Tüketici Satın alma Karar Süreci, Satın alma Sonrası Davranışları incelemek.

Öğretim Yöntemleri

Farklı kaynaklar eşliğinde etkileşimli öğretim tekniği kullanılmaktadır. Öğrencilerin alan ile ilgili Akademik Makaleler tarayarak, bu makaleleri sınıf ortamına taşımaları etkin öğrenme yöntemi olarak benimsenmektedir.

Kaynaklar

Bernd Stauss -Wolfgang Seidel ´Complaint Management: The Heart of CRM´ Yavuz Odabaşı-Müşteri İlişkiler Yönetimi

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024