Ders Adı | TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI | Kod | ISLI7627 |
Kredi | 3 | AKTS | 5 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Doç. Dr. HATİCE ANIL DEĞERMEN |
Dersin Veriliş Türü | |||
Tüketici Davranışı dersinin amacı, öğrencilerin; tüketici davranışını ve kararlarını etkileyen faktörler ve tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Pazarlama stratejilerinin doğru olarak geliştirilebilmesi ve pazarlama anlayışını başarıyla uygulayabilmek için tüketici davranışını etkileyen faktörlerin anlaşılması dersin temel amaçlarından biridir.
Pazarlamanın temel kavramları ve stratejileri, modern pazarlama anlayışında tüketim, Tüketici Tipleri, Tüketici davranış Modelleri, Tüketici davranışını etkileyen psikolojik, sosyolojik, sosyo- psikolojik faktörler ve Tüketici davranışını etkileyen diğer faktörler, Kültür ve Yaşam Tarzı, Tüketici Satın alma Karar Süreci, Satın alma Sonrası Davranışları incelemek.
Farklı kaynaklar eşliğinde etkileşimli öğretim tekniği kullanılmaktadır. Öğrencilerin alan ile ilgili Akademik Makaleler tarayarak, bu makaleleri sınıf ortamına taşımaları etkin öğrenme yöntemi olarak benimsenmektedir.
Bernd Stauss -Wolfgang Seidel ´Complaint Management: The Heart of CRM´ Yavuz Odabaşı-Müşteri İlişkiler Yönetimi