Ders Adı | KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ | Kod | ISLI7625 |
Kredi | 3 | AKTS | 8 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Doç. Dr. EBRU DOĞAN |
Dersin Veriliş Türü | |||
Dersin amacı, kurumların çok önemli varlıklarından biri olan kurumsal itibarın güncel örnekler ve vaka analizleriyle incelenmesidir.
Günümüzün, global eğilimlerle artan rekabetçi ve bilgi temelli iş dünyasında, artık kurumların başarıları ekonomik değerlerin ötesindeki alanlarda değer yaratmalarıyla ilişkilendirilmektedir. Bu maddi olmayan varlıklar arasında itibar, bir kurumu diğerlerinden ayıran çok önemli bir faktördür. Şirketler, değer yaratan itibarı yaratma ve sürdürmeye büyük önem vermektedir. Bu açıdan itibar yönetimi kurumların en önemli yönetim işlevlerinden biri haline gelmiştir.Bu dersle, itibar kavramı, itibarın oluşturulması, yönetimi ve ölçümü konuları güncel örneklerle tartışılacaktır.
Görsel anlatımdan yararlanılmaktadır.
-FOMBRUN, Charles J.: Reputation: Realizing Value From The Corporate Image, Harward Business School Press, Boston, 1996. -FOMBRUN, Charles J. - Cees B. M. VAN RIEL: Fame&Fortune:How Succsessful Companies Build Winning Reputations, Financial Times Prentice Hall Books, USA, 2004. - Konularla ilgili makaleler