TOPLUMSAL CİNSİYET VE MEDYA

İzlence Formu

Ders Adı TOPLUMSAL CİNSİYET VE MEDYA Kod KACA7079
Kredi 3 AKTS 8
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. NİLÜFER TİMİSİ NALÇAOĞLU
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Bu dersin amacı medya çalışmaları ve popüler kültürü feminist bir perspektifle ele almaktır. Ders genel olarak eleştirel sosyal teori içerisinde kadınlar hakkında üretilen, kadınların kendileri tarafından üretilen ve genel olarak toplumsal cinsiyete ilişkin toplumsal tahayyülü ele almayı, bu süreçteki kurumsallaşmayı aktörleri bağlamında incelemeyi, eleştirel teori içerisinden ve disiplinlerarası bir yaklaşımla analiz etmeyi amaçlamaktadır.

İçerik

Bir kültürel üretim alanı olarak medyanın toplumsal cinsiyete ilişkin anlam inşa anlarını ve süreçlerini eleştirel teori, popüler kültür kuramları perspektifinden ve disiplinlerarası bir bakışla tarihsel ve bağlamsal bir perspektif içerisinde ele almak.

Öğretim Yöntemleri

Ders anlatımı Ögrenci sunumları Okuma, analiz ve tartışma Ödev

Kaynaklar

1. Tanışma, Dersin Sunumu 2/3 Medya Toplumsal Cinsiyet ve Farklı Feminizmler Steeves, Leslie. H, “Feminist Teoriler ve Medya Çalışmaları” içinde Medya İktidar ve İdeoloji. Der. Mehmet Küçük, Ark, Ankara, 1993: 107-148. 4. Temsil Kavramı Berger, J. Görme Biçimleri. Metis Yayınları, Çev. Yurdanur Salman.1995: 41-64 Hall, S. “Representations”, 5. Psikanalitik Yaklaşım Mulvey, Laura., “Görsel Haz ve Anlatı Sineması”, Çev. Nilgün Abisel, 25. Kare 6. Kitle Kültürü, Popüler Kültür ve Toplumsal Cinsiyet Huyssen, Andreas. “Kadın Olarak Kitle Kültürü: Modernizmin “Öteki”si”, Kadın ve Popüler Kültür. Der: S.İrvan-M.Binark, Ark, Ankara, 1995 :73-98 7. Televizyonun Temsil Dünyası Modleski, Tania, “Bugünün Melodramlarında Yarını Araştırmak”, Hınçla Sevmek: Kadınlar İçin Kitlesel Fantezi Üretimi. Çev. Yavuz Alogan. Pencere Y., 1988: 82-105. Kaya, Tebrike, “Televizyonda Yayınlanan İzdivaç Programlarında Toplumsal Cinsiyetin Temsili”, ”, İ.Ü. Kadın Araştırmaları Dergisi., 2013/2 (13) :81-110 8. Televizyonun Temsil Dünyası Televizyon üzerine düşünme: Dizi Örnekleri Televizyon Kadın ve Şiddet Kitabı. Der. Çelik, N.B. KİV Yayınları. 2000 9. Toplumsal Cinsiyet, Reklam ve Pazarlama Wernick, Andrew, “Cinsiyetin (Yeniden) İmajlaştırılması: Erkekler Örneği”, Promosyon Kültürü: Reklam, İdeoloji ve Sembolik Anlatım. Bilim ve Sanat, Çev. O. Akınhay, Ankara, 1996 :81-107. Mcdonald Myra, “From Mrs Happyman to Kissing Chaps Goodbye. Advertising Reconstructs Femininity”, 10. Haberlerde Kadın/ Medya Endüstrisinde Kadının Konumu Rakow, Lana, F. K.Kranich, “Televizyon Haberlerinde Gösterge Olarak Kadın”, Medya Kültür Siyaset Der. S.İrvan, Alp Yayınevi, İst, 2002: 515 Altun, Abdülrezak, Mine G. Bek, “Haberlerde Aile İçi Şiddetin Temsili”, İ.Ü. Kadın Araştırmaları Dergisi., 2013/2 (13) :1-34 11. Medya İzleyicisi Olarak Kadınlar Radway, Janice, “Yorumlayıcı Topluluklar ve Değişken Okuryazarlıklar: Sevda Romanı Okumanın İşlevleri”, Kadın ve Popüler Kültür. Der: S.İrvan-M.Binark, Ark, Ankara, 1995: 119-146. 12. Medya İzleyicisi Olarak Kadınlar Hobson, Dorothy, “Ev Kadınları ve Medya”, Kadın ve Popüler Kültür. Der: S.İrvan-M.Binark, Ark, Ankara, 1995: 147-162. 13. Alternatif Medya/İnternet- İnterent/Sosyal Medya, mahremiyet/aleniyet/ilişkiler Kadınların Medyası, (Pazartesi) ve İnternet (5 Harfliler) 14. Medya Politikaları ve Toplumsal Cinsiyet CEDAV Sözleşmesi, AB, RTÜK, TRT düzenleyici politika metinleri. 15. Değerlendirme

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024