PROJEYE DAYALI FEN EĞİTİMİ

İzlence Formu

Ders Adı PROJEYE DAYALI FEN EĞİTİMİ Kod FBED7016
Kredi 3 AKTS 8
Z/S Seçmeli Teorik Saat 2
Uygulama Saat 2 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. BEHİYE AKÇAY
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Projeye dayalı fen eğitimi ile ilgili temel kavram, ilke, teori ve uygulamalar hakkında bilgilendirmek ve mevcut fen ve teknoloji müfredatını destekleyen projeler planlamaktır

İçerik

Projeye dayalı fen öğretiminin temelleri; Müfredat amaçlarını destekleyen projeye dayalı aktiviteler; Projelerin planlama, uygulama, ve değerlendirme aşamalarında teknolojinin kullanılması; Sınıf ortamında kullanılabilecek teknoloji temelli proje planlamak; Projeye dayalı bir ünitenin planlanması, Projeye dayalı eğitimde araştırma ve soruşturma; Projeye dayalı eğitimde ölçme değerlendirme; Projeye dayalı eğitimin aşamaları; Yapılandırmacı öğrenme ve projeye dayalı öğrenme; Eğitim yöntemi olarak projeye dayalı fen öğretimi.

Öğretim Yöntemleri

Sunuş yolu ile öğretim Buluş yoluyla öğretim Düz anlatım Tartışma Soru-cevap Proje çalışması İşbirlikçi öğrenme Bireysel proje çalışması Bilgisayar destekli eğitim Yaparak yaşayarak öğrenme

Kaynaklar

Tal, T.; Krajcik, J. S. & Blumenfeld, P. C. (2006). Urban schools’ teachers enacting project-based science. Journal of Research in Science Teaching, 43(7), 722-745. Moje, E. B. ; Collazo, T., Carrillo, R. & Marx, R. W. (2001). Maestro, what is `quality'?: Language, literacy, and discourse in project-based science, Journal of Research in Science Teaching, 38, (4), 469-498. Schneider, R. M.; Krajcik, J. ; Marx, R. W. & Soloway, E. (2002). Performance of students in project-based science classrooms on a national measure of science achievement. Journal of Research in Science Teaching, 39(5), 410-422. Rivet, A. E. & Krajcik, J. S. (2004). Achieving standards in urban systemic reform: An example of a sixth grade project-based science curriculum. . Journal of Research in Science Teaching, 41(7), 669-692. Eryılmaz, A. (2002). Effects of conceptual assignments and conceptual change discussions on students’ misconceptions and achievement regarding force and motion. Journal of Research in Science Teaching, 39, 1001–1015 Fraser, B. J. (2007). Classroom learning environments. In S. K. Abell & N. G. Lederman, Handbook of research on science education (pp. 103-124). New Jersey: Lawrence Erlbaum. Jonassen, D. (1999). Designing constructivist learning environments. In C. M. Reigeluth, Instructional-design theories and models (pp. 215-240). Mahwah: Lawrence Erlbaum. Şahin, M. (2009). Fen ve teknoloji dersinde proje tabanlı öğrenme (PTÖ) yönteminin yeri ve önemi. International Journal of Educational Researchers, article 1. Korkmaz, H. & Kaptan, F. (2002). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının ilköğretim öğrencilerinin akademik başarı, akademik benlik kavramı ve çalışma sürelerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Dergisi, 22, 91-97.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024