SOSYAL BİLGİLERDE ÖZEL KONULAR

İzlence Formu

Ders Adı SOSYAL BİLGİLERDE ÖZEL KONULAR Kod SBIG9026
Kredi 3 AKTS 8
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. MEHMET AÇIKALIN
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Öğrencilerin doktora tez çalışmalarına yön vermek amacıyla ilgi duydukları araştırma alanlarına yönlendirmek

İçerik

Sosyal bilgiler eğitimi çerçevesinde ve öğrencinin ilgi alanına uygun olarak belirlenen konularda bireysel çalışmalar. Literatür taraması, araştırma deseni belirleme çalışmaları yaparak öğrencinin tez çalışmalarına ön hazırlık yapılması.

Öğretim Yöntemleri

Öğrencilerin kendi ilgi alanlarına uygun konularda çeşitli okumalar yapmaları, buna uygun olarak raporlar hazırlamaları ve bunları derslerde paylaşmaları.

Kaynaklar

Açıkalın, M. (2011). Turkish pre-service teachers’ beliefs about the nature of social studies. Social Studies Research and Practice Journal 6(3), 18-35. http://www.socstrpr.org/wp-content/uploads/2012/01/MS_06367_Acikalm.pdf Dinç, E., & Doğan, Y. (2010). İlköğretim ikinci kademe sosyal bilgiler öğretim programı ve uygulanması hakkında öğretmen görüşleri. Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları Dergisi 1(1), 17-49. http://www.jsser.org/index.php/JSSER/article/viewFile/15/pdf Dynneson, T. L., Gross, R. E., & Berson, M. J. (2007). Designing effective instruction for secondary social studies (3rd ed). Long Grove, IL: Waveland. Heafner, T. L., & Fitchett, P. G. (2012). National trends in elementary instruction: Exploring the role of social studies curricula. The Social Studies 103, 67-72. Mathis, P. B., & Boyd, N. C. (2009). Who is teaching social studies? Pre-service teachers’ reaction. Social Studies Research and Practice, 4(3), 76-85. http://www.socstrpr.org/files/Vol%204/Issue%203%20-%20Winter,%202010/Practice/4.3.7.pdf McGuire, M. E. (2007). What happened to social studies? The disappearing curriculum. Phi Delta Kappan, 88(8), 620-624. Nelson, J. L. (2001). Defining social studies. In W. B. Stanley (Ed.), Critical issues in social studies research (pp. 15-38). Greenwich, CT: Information Age. Passe, J. (2006), New challenges in elementary social studies. The Social Studies, 97(5), 189-192. Tarman, B., & Acun, İ. (2010). Sosyal bilgiler eğitimi ve yeni bir sosyal bilgiler hareketi. Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştımaları Dergisi 1(1), 1-16. http://www.jsser.org/index.php/JSSER/article/viewFile/17/pdf Öğrencilerin araştıracakları konuyla ilgili sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili akademik yayınlar

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024