PAZARLAMA YÖNETİMİ

İzlence Formu

Ders Adı PAZARLAMA YÖNETİMİ Kod TUIS3023 D
Kredi 3 AKTS 4
Z/S Zorunlu Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Doç. Dr. CENK ARSUN YÜKSEL
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Bu dersle öğrencilere pazarlama yönetiminin temel kavramlarının tanıtılması, ileride atılacakları iş hayatında karşılaşabilecekleri problemleri irdeleyip tartışmalarının ve analitik yaklaşımla çözümler önermelerinin sağlanması hedeflenmektedir.

İçerik

Pazarlama yönetimi dersi kapsamında; yirmibirinci yüzyılda pazarlama, pazarlama sisteminin içinde bulunduğu çevre ile ilişkisi, pazarlama kavramının açıklanması, pazarlama birimleri ve işleyişleri, pazarlama stratejileri ve planlama, ürün, marka, yeni ürün geliştirme, dağıtım (fiziksel dağıtım ve lojistik), tutundurma (reklam ve satış tutundurma, halkla ilişkiler ve kişisel satış) ve fiyatlandırma stratejileri konuları üzerine durulacaktır.

Öğretim Yöntemleri

Konular ders anlatımı, sınıf içi tartışmalar ve sunumlar şeklinde işlenecektir.

Kaynaklar

• Remzi Altunışık - Şuayıp Özdemir - Ömer Torlak, Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Beta Yayınevi • Ahmet Hamdi İslamoğlu, Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınevi • Phillip Kotler and Kevin L. Keller, Marketing Management, Pearson-Prentice Hall, Inc.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024