TÜKETİCİ DAVRANIŞI

İzlence Formu

Ders Adı TÜKETİCİ DAVRANIŞI Kod TUIS2129
Kredi 3 AKTS 5
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. ZEHRA BOZBAY
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Tüketici davranışı dersinin amacı, derse ilişkin temel kavramları tanıtmak, pazarlama yöneticisinin karşılaşabileceği problemleri irdeleyip tartışabileceği teorik bilgileri vermek ve bu problemleri tartışmaktır. Yönetim bakış açısını geliştirmek, çeşitli pazarlama problemlerine analitik çözüm yaklaşımları getirmesini sağlamak ve yöneticilerin sorunlarının çözümüne ilişkin sonuç ve tavsiyeler oluşturma yeteneklerini geliştirmek dersin diğer amaçlarıdır.

İçerik

Ders içeriğinde, Algılama, Öğrenme ve Hafıza, Motivasyon, Tutumlar, Benlik, Kişilik, Değerler, Yaşam Tarzları, Satınalma Karar Süreci, Danışma Grupları, Aile, Sosyal Sınıf ve Kültür konuları işlenecektir.

Öğretim Yöntemleri

Ders anlatımı, vaka tartışmaları ve sunumlar şeklinde işlenecektir. Grup sunuşları (gerçek uygulama örnekleri)

Kaynaklar

Abdullah Okumuş, Tüketici Davranışı, Türkmen Kitabevi, 2018. Erdoğan Koç, Tüketici Davranışı, Seçkin Yayıncılık, 2017 Michael Solomon, Consumer Behavior, Pearson, 2010

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024