BİLGİ HİZMETLERİNİN PAZARLANMASI

İzlence Formu

Ders Adı BİLGİ HİZMETLERİNİN PAZARLANMASI Kod BIBY4088
Kredi 2 AKTS 4
Z/S Seçmeli Teorik Saat 2
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. ÜMİT KONYA
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Pazarlama biliminin kavram ve özellikleri ile pazarlama karmasını açıklamak ve kütüphanecilik alanında pazarlama ilkelerinin uygulanışı konusuna yönelik bakış açıları geliştirmektir.

İçerik

Pazarlama kavram ve tanımları, Pazarlama stratejisi, Pazarlama yönetimi, Pazarlama karması, Mamul, Tutundurma, Dağıtım, Fiyat, Pazarlama iletişimi, Pazar araştırması, Pazarlama Araştırması,, Pazar bölümlendirme,Hizmet kavram, tanım ve özellikler, Kütüphaneler için pazarlama çalışmaları, Kütüphane hizmetleri pazarlaması, bilgi pazarlaması, Kullanıcı grupları ve hedef Pazar seçimi, Kütüphanelerde pazarlama araştırması

Öğretim Yöntemleri

Sunuş yoluyla öğretim, buluş yoluyla öğretim, düz anlatım, tartışma, soru cevap, küçük grup çalışması

Kaynaklar

-Cemalcılar, İlhan. ?Hizmet Pazarlaması?. Pazarlama Dergisi, Haziran 1978. 4 (2) 2-7. -Esteve-Coll, Elizabeth.? Marketing and The Academic Library?. ILM.. -Konya, Ümit. ?Bilgi Pazarlaması ve Kütüphaneler? Bilgi Hizmetlerinin Organizasyonu ve Pazarl

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024