FİLM ÇÖZÜMLEMELERİ

İzlence Formu

Ders Adı FİLM ÇÖZÜMLEMELERİ Kod RAST3444
Kredi 3 AKTS 5
Z/S Zorunlu Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. HASAN AKBULUT
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Temelde RTS Bölümü başta olmak üzere İletişim Fakültesi öğrencilerine, bir filmin sinematografik, anlatısal, yapısalcı, auteurcu, tarihsel, göstergebilimsel, psikanalitik, sosyolojik, felsefi, ideolojik, feminist, türsel, dramaturjik yaklaşımları aracılığı ile nasıl analiz edileceğini öğretmektir.

İçerik

Bu derste film çözümlemesi kavramı ve film çözümleme teknikleri öğrenciye benimsetilir. Farklı yöntemler yoluyla filmlerin eleştirel çözümlemeleri yapılır.

Öğretim Yöntemleri

Sözlü ders anlatımı, film gösterimi, makale ve kitap okumaları.

Kaynaklar

Büker, Seçil (1991). Sinemada Anlam Yaratma. Ankara: İmge. Ryan, Michael (2013). Eleştiriye Giriş. Ankara: De Ki. Ryan, Michael; Lenos, Melisa (2012). Film Çözümlemesine Giriş: Anlatı Sinemasında Teknik ve Anlam. Çev. E. S. Onat. Ankara: De Ki. Özden, Zafer (2014). Film Eleştirisi. Ankara: İmge. Adanır, Oğuz (2004). “Sinema ve İdeoloji İlişkileri Üzerine Bir Tartışma,” SineMasal Bahar 10: 36-37. Abisel, Nilgün vd. (2005). Çok Tuhaf Çok Tanıdık: Vesikalı Yarim Üzerine. İstanbul: Metis. Akbulut, Hasan (2004). “Varoluş Sorunsalı: Persona” Kültür ve İletişim (Ki), 7 (1): 71-100. Akbulut, Hasan (2005). “Metinlerarası Bir Yolculuk: Cennetten Uzakta”, Selçuk İletişim, 4(1): 42-57. Akbulut, Hasan (2012). “Bergman’ın Yaban Çilekleri: Bir Entelektüelin Yaşam Sorgusu”, Sinemada Hayat Var: Oğuz Onaran İçin, Der. S. Büker, S.R. Öztürk, (ss. 17-26), Ankara: de ki. Akbulut, Hasan (2012). “Kara Tahta: Sınırın Hayaletleri”, Sinemada Hayat Var: Oğuz Onaran İçin, Der. S. Büker, S.R. Öztürk, (ss. 265-272), Ankara: de ki. Akbulut, Hasan (2003). “Türden Türselliğe: Kuramlar Çerçevesinde Tür Sinemasına Bir Bakış”. Kilad (4) (Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi) Güz: 9-38. Akbulut, Hasan (2005). “Anlatı ‘Biz’i Nasıl Kurar?: Ararat’ta Anlatı, Anımsama ve Kimlik” Kültür ve İletişim (Ki, Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Ulusal Hakemli Dergi) 8 (1): 91-126. Akbulut, Hasan (2005). Nuri Bilge Ceylan Sinemasını Okumak: Anlatı, Zaman, Mekân. İstanbul: Bağlam. Akbulut, Hasan (2008). “Film Çalışmalarında Türe Yeni Bir Bakış: Çoğul Okuma Alanı Olarak Türü Yeniden Düşünmek”, Sinema: Tarih/ Kuram/ Eleştiri. (ss. 365-378). Der. S. Büker; G. Topçu. Ankara: Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Yay. Akbulut, Hasan (2008). Kadına Melodram Yakışır: Türk Melodram Sinemasında Kadın İmgeleri. İstanbul: Bağlam. Akbulut, Hasan (2012). Yeşilçam’dan Yeni Türk Sinemasına Melodramatik İmgelem. İstanbul: Hayalperest. Akbulut, Hasan (2018). “Yüzündeki Sır: Herkesin Bildiği Sır”, Perdeyi Aralamak: Filmlerde Anlatı ve Eleştiri. Der. S. Ruken Öztürk; Hasan Akbulut. Ss. 179-199. İstanbul: Ayrıntı. Akbulut, Hasan; Seçil Büker (2009). Yumurta: Ruha Yolculuk. Ankara: Dipnot Yay. Bakır, Burak (2008). Sinema ve Psikanaliz. İstanbul: Hayalet Kitap. Baudry, Jean-Louis (1997). “Temel Sinematografik Aygıtın Etkileri,” Çev. A. Daldal. Yeni İnsan Yeni Sinema (2): 92-98. Berger, Arthur Asa (2012). Kültürel Eleştiri. İstanbul: Pinhan. Botz-Bornstein, Thorsten (2011). Filmler ve Rüyalar: Tarkovski, Bergman, Sokurov, Kubrick ve Wong Kar-Wai. Çev. C. Soydemir. İstanbul: Metis. Buckland, Warren (2013). Sinemayı Anlamak. Çev. T. Göbekçin. İstanbul: Optimist. Butler, Andrew (2011). Film Çalışmaları. İstanbul: Kalkedon. Büker, Seçil (1985). Sinema Dili Üzerine Yazılar. Ankara: Dost. (11-51, 11-25). Büker, Seçil (1986). “Auteur Kuram Üzerine,” Ve Sinema, 2: 68-73. Büker, Seçil (1989). Film ve Gerçek. Eskişehir: Anadolu Üniv. Yay. (1-30). Büker, Seçil (2010). Karpuz Kabuğu Denize Düşünce. İstanbul: Kırmızı Kedi. Büker, Seçil; Onaran, Oğuz (1985). Sinema Kuramları. Ankara: Dost. (108-189). Büker, Seçil; Topçu, Gürhan (Ed. Çev. 2008). Sinema: Tarih, Kuram, Eleştiri. Ankara: Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Yay. Comolli, Jean-Luc; Narboni, Jean (1994). “Sinema/ İdeoloji/ Eleştiri,” Çev. M. Altıntaş. Görüntü (2): 11-16. Corrigan, Timothy (2008). Film Eleştirisi El Kitabı. Çev. A. Gürata. Ankara: Dipnot. Çiçekoğlu, Feride (2007). Vesikalı Şehir. İstanbul: Metis. Diken, Bülent; Laustsen, Carsten Bagge (2014). Filmlerle Sosyoloji. Çev. S. Ertekin. İstanbul: Metis. Erdoğan, Nezih (1993). Seyirci ve Bir Anlamlama Süreci Olarak Sinema. Ankara: Med Campus Proje 126. Gianetti, Louis (1996). Understanding Movie. 7.ed. New Jersey: Printice Hall Inc. Englewood Cliffs. Giorgio, Vincenti (1993). Sinemanın Yüz Yılı. Çev. E. Ayça. İstanbul: Evrensel Kültür. (28-45, 115-129, 138-150). Kabadayı, Lale (2013). Film Eleştirisi. İstanbul: Ayrıntı. Karadoğan, Ali (Ed.2010). Sanat Sineması Üzerine: Yaklaşımlar ve Tartışmalar. Ankara: De Ki. Kellner, Douglas (2013). Sinema Savaşları: Bush-Cheney Döneminde Hollywood Sineması ve Siyaset. Çev. G. Koca. İstanbul: Metis. Kıraç, Rıza (2008). Film İcabı: Türk Sinemasına İdeolojik Bir Bakış. Ankara: De Ki. Lotman, Yuriy M. (1999). Sinema Estetiğinin Sorunları: Film Semiyotiğine Giriş. Çev. O. Özügül. Ankara: Öteki. McBean, James Roy (1998). “Marksist Film Eleştirisinin Kuram ve Uygulaması,” Çev. E. Yılmaz. SineMasal, 1: 77-108. Monaco, James (2001). Bir Film Nasıl Okunur?: Sinema Dili, Tarihi ve Kuramı. Çev. E. Yılmaz. İstanbul: Oğlak. Mulvey, Laura (2008). “Görsel Haz ve Anlatı Sineması Üzerine, King Vidor’un Duel in the Sun’ının (1946) Esiniyle Sonradan Düşünülenler”, Çev. N. Abisel. Sinema: Tarih/ Kuram/ Eleştiri. Der. Seçil Büker, Gürhan Topçu. Ss. 257-271. Ankara: Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Yay. Mulvey, Laura (2008). “Görsel Haz ve Anlatı Sineması”, Çev. Nilgün Abisel. Sinema: Tarih/ Kuram/ Eleştiri. Der. Seçil Büker, Gürhan Topçu. Ss. 235- Prince, Stephen (2006). Movies and Meaning: An Introduction To Film. Usa: Allyn & Bacon. Öztürk, S. Ruken; Akbulut, Hasan (2018). Perdeyi Aralamak: Filmlerde Anlatı ve Eleştiri. İstanbul: Ayrıntı. Smelik, Anneke (2008). Feminist Sinema ve Film Teorisi: Ve Ayna Çatladı. Çev. D. Koç. İstanbul: Agora. Stam, Robert (2014). Sinema Teorisine Giriş. Çev. S. Salman; Ç. Asatekin. İstanbul: Ayrıntı. Wollen, Peter (2004). Sinemada Göstergeler ve Anlam. Çev. Z. Aracagök. İstanbul: Metis. (18-73). Yılmaz, Ertan (2004). “Sinema ve İdeoloji İlişkileri Üzerine,” SineMasal, Bahar (10): 23-35. Sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi: http://www.sinecine.org/ Sinefilozofi: http://www.sinefilozofi.org/index.php/sf Sekans Altyazı Yeni Film

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024