MARKA İLETİŞİMİ YÖNETİMİ

İzlence Formu

Ders Adı MARKA İLETİŞİMİ YÖNETİMİ Kod HAIT4286
Kredi 3 AKTS 5
Z/S Zorunlu Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. HATUN BOZTEPE TAŞKIRAN
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Marka iletişimi yönetimi; rekabet yarışının iyice zorlaştığı ve bu nedenle rakiplerden farklılaşmanın zorunluluk kazandığı günümüz koşullarında kurumlara en üst düzeyde katkı sağlayabilecek önemli bir değere ulaşılması anlamına gelmektedir. Güçlü markalara sahip kurumlar tüketicilerin zihninde rakiplerden farklılaşmakta; bu kurumların ürün ve hizmetleri tüketiciler tarafından daha fazla tercih edilmekte ve böylelikle de rekabette üstünlük sağlama avantajı gündeme gelmektedir. Markaları aracılığıyla rekabette üstünlük elde eden kurumlar ise marka iletişimi yönetimi çabalarının karşılığını finansal kazanımlar olarak almaktadırlar. Güçlü markaların kurumların finansal yönden başarıya ulaşma ve finansal performanslarına katkı sunma açısından oynadığı kritik rol bizleri marka iletişiminin stratejik biçimde yönetilmesi gerekliliği ile karşı karşıya bırakmaktadır. Bu ders, marka kavramının ortaya çıkma gerekçelerinden başlayarak günümüzde markaların ve marka iletişimi çabalarının nasıl yönetilmesi gerektiğine ilişkin strateji temelli kavrayışa ilişkin geniş kapsamlı bilgileri içermektedir. Marka iletişimi yönetimi uygulamalarının kurumlara en üst düzeyde katkıyı nasıl sağlayabileceğine yönelik bilgilerin yer aldığı ders, marka iletişimi yönetiminin günümüz rekabet koşullarında işletmeler açısından sahip olduğu kritik önemin anlaşılmasına da imkan tanımaktadır. Bu nedenle “Marka İletişimi Yönetimi” dersi halkla ilişkiler alanında çalışacak ve hem kurumsal hem de ürün markalarına yönelik iletişim faaliyetlerini gerçekleştirecek tüm öğrenciler için ihtiyaç duyabilecekleri bilgileri sunmayı amaçlamaktadır.

İçerik

Çeşitli gereksinimlerin karşılanması için birbirine oldukça benzer niteliklere sahip ürün ve hizmetlerin tüketici tercihine sunulduğu günümüz koşullarında işletmeler arasındaki rekabet yarışı daha da hız kazanmıştır. Ürün ve hizmetlerin özellikleri bakımından birbirinden ayrılmasının pek mümkün olmaması kurumları ürün ve hizmetlerini rakiplerinden farklı kılma arayışlarına yönlendirmiş ve farklılaştırma çabaları bizleri marka kavramı ile karşı karşıya bırakmıştır. Kurumların kendilerine ait ürün ve hizmetleri tüketicilerinin zihninde rakiplerinden farklı bir yere konumlandırma amacını taşıyan çabalarının temel önerisi markalama ve marka oluşturma sürecidir. Marka yönetimi sürecini stratejik biçimde yönetebilen ve ürün / hizmetlerine yönelik başarılı markalara sahip olan kurumlar rekabet yarışında büyük bir avantaj elde edebilmektedirler. Günümüz şartlarında güçlü markalara sahip olma; tüketiciler tarafından daha fazla tercih edilme, finansal kazanım elde etme, önemli bir değere sahip olma, sadık bir müşteri grubu oluşturma gibi anlamlar taşımakta ve marka yönetimi süreci tüm kurumlar açısından rekabet yarışında üstünlük elde etmek için kritik bir rol oynamaktadır. Bu bilgilerden hareketle, “Marka İletişimi Yönetimi” dersinde; marka yönetimi süreci tüm detayları ile birlikte ele alınarak marka kavramının tarihsel gelişim sürecine, kapsamına ve hem işletmeler hem de tüketiciler açısından sahip olduğu öneme ilişkin bilgilere yer verilecektir. Dersin ilerleyen kısımlarında marka ile ilgili marka kimliği, marka imajı, marka kişiliği, marka tercihi, marka sadakati, marka farkındalığı ve marka çağrışımları gibi birtakım kavramlara değinilmesinin ardından, markalama süreci, marka stratejileri ve marka konumlandırma kararlarına ilişkin bilgiler paylaşılacaktır. Dersin son bölümlerinde ise, marka iletişimi konusu detaylı bir şekilde ele alınarak marka iletişiminin temel unsurlarına yönelik marka iletişimi çabaları ve dijital medya platformlarının marka iletişimine etkisi irdelenecektir.

Öğretim Yöntemleri

Sınıf seviyesine uygun ve bireysel ihtiyaçları göz önünde bulunduran, öğrenci merkezli, katılımlı soru cevap şeklinde tartışma ortamlı anlatısal öğretim yöntemi

Kaynaklar

Hatun Boztepe Taşkıran, Marka İletişimi ve Dijital Stratejiler

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024