Ders Adı | SİYASAL REKLAMCILIK | Kod | HAIT3426 |
Kredi | 3 | AKTS | 5 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. ABDULLAH ÖZKAN |
Dersin Veriliş Türü | |||
Siyasal reklamcılık, reklamcılık mesleğinin çok fazla ihmal edilen bir yüzünü teşkil etmektedir. Oysa son yıllarda seçimler ve kampanyalar bağlamında siyasal reklamcılığın etkisini artırdığı, seçmenlerin ikna edilmesinde önemli bir payının olduğu ortaya çıkmıştır. Halkla ilişkiler ve reklam alanında çalışmayı,/kariyer yapmayı düşünen öğrencilerimizin mutlaka reklamın siyaset arenasındaki rolünü de bilmesi, öğrenmesi gerekmektedir. Öğrencilerimiz ülke meseleleri ile daha yakından ilgilenecek, bilinçli seçmen olmanın önemini öğrenecek, iletişim/reklamın ikna üzerindeki yoğun etkisini görecektir. Siyasal iletişim kampanya danışmanlığı aynı zamanda öğrencilerimiz için yeni bir kariyer alanı olarak da öne çıkmaktadır. Bu ders farkındalık oluşturarak öğrencilerimizin bu alana yönelmelerini de sağlayacabilecektir.
İletişim olgusu son yıllarda siyaset ortamında etkili şekilde kullanılmaya başlanmış, düzenlenen seçim kampanyaları toplumun ilgisini çekmeye başlamıştır. Seçmenin karar vermesinde çok önemli bir yeri olan seçim kampanyaları esasında tamamen iletişim unsurlarına dayanmakta, seçmeni ikna etmek için stratejik iletişim teknik ve yöntemleri uygulanmaktadır. Halkla ilişkiler, reklam, kişilerarası iletişim başta olmak üzere seçim kampanyalarında kullanılan iletişim yöntemleri bu ders kapsamında detaylı şekilde ele alınacak, iletişimin siyaset ortamında nasıl şekillendiği ortaya konulacaktır. Reklamcılık çoğunlukla ürün ve hizmetlerin tanıtımında kullanılan bir olgu olarak anlatılmakta, siyaset arenasında oynadığı rol geri planda kalmaktadır. Ders kapsamında siyasal reklamcılık öne çıkartılacak, seçmen tercihi üzerindeki etkisine vurgu yapılacak ve ülkemizde çeşitli yerel ve genel seçimlerde uygulanan etkili siyasal reklam kampanya örnekli detaylı şekilde ele alınacaktır.
Sınıf seviyesine uygun ve bireysel ihtiyaçları göz önünde bulunduran, öğrenci merkezli, katılımlı soru cevap şeklinde tartışma ortamlı anlatısal ve uygulamalı öğretim yöntemi
Enes Bal , Onur Bekiroğlu (2014), Siyasal Reklamcılık, LİTERATÜRK ACADEMİA Abdullah Özkan (2015), Yeni Medya ve Reklam, Derin Yayınları