Ders Adı | FEN EĞİTİMİNDE ÖLÇME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ II | Kod | FBED9001 |
Kredi | 3 | AKTS | 6 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 2 |
Uygulama Saat | 2 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. BEHİYE AKÇAY |
Dersin Veriliş Türü | |||
Bir testin geliştirme aşamalarını uygulamalı olarak öğrenciye kavratmak amaçlanmaktadır.
Özgün bir test geliştirme süreci, madde havuzunun oluşturulması, yurtdışında geliştirilen bir testi Türkçe'ye uyarlama, fen eğitiminde akademik başarı testleri, fen eğitiminde diagnostik testler, geliştirilen ölçeklerin istatistiksel analizleri.
Sunuş yoluyla öğrenme, bilgisayar destekli eğitim, işbirlikçi öğrenme, tartışma, soru-cevap, düz anlatım
Bayrakçeken, S. (2011). Test geliştirme. E. Karip (Ed.), Ölçme ve değerlendirme (ss. 294-323). Ankara: Pegem Akademi. DeVellis, R. F. (2014). Ölçek geliştirme kuram ve uygulamalar (T. Totan, Çev.) Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Erkuş, A. (2014). Psikolojide ölçme ve ölçek geliştirme-I. 2. Baskı. Ankara: Pegem Akademi Gömleksiz, M., & Erkan, S. (2010). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Seçer, İ. (2013). SPSS ve LISREL ile pratik veri analizi. Ankara: Anı Yayıncılık. Şeker, H. , & Gençdoğan, B. (2006). Psikolojide ve eğitimde ölçme aracı geliştirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Tavşancıl, E. (2014). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. 5. Baskı. Ankara: Nobel Kitapevi. Tekindal, S. (2001). Duyuşsal özelliklerin ölçülmesi için araç oluşturma. 2. Baskı. Ankara: Pegem Akademi Tezbaşaran, A.A. (2008). Likert tipi ölçek geliştirme kılavuzu (e-kitap), İkinci Baskı. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. Turgut , M. F. & Baykul, Y. (2012). Ölçme araç veya yöntemlerinde istendik özellikler. M. F. Turgut, & Y. Baykul (Eds.), Eğitimde ölçme ve değerlendirme (ss. 119-142). Ankara: Pegem Akademi Irzık, S. (2004). Öznenin vefatından sonra kadın olarak okumak. Parla ve Irzık (Ed.), Kadınlar dile düşünce(ss. 35-56). İstanbul: İletişim