FEN EĞİTİMİNDE ÖLÇME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ II

İzlence Formu

Ders Adı FEN EĞİTİMİNDE ÖLÇME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ II Kod FBED9001
Kredi 3 AKTS 6
Z/S Zorunlu Teorik Saat 2
Uygulama Saat 2 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. BEHİYE AKÇAY
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Bir testin geliştirme aşamalarını uygulamalı olarak öğrenciye kavratmak amaçlanmaktadır.

İçerik

Özgün bir test geliştirme süreci, madde havuzunun oluşturulması, yurtdışında geliştirilen bir testi Türkçe'ye uyarlama, fen eğitiminde akademik başarı testleri, fen eğitiminde diagnostik testler, geliştirilen ölçeklerin istatistiksel analizleri.

Öğretim Yöntemleri

Sunuş yoluyla öğrenme, bilgisayar destekli eğitim, işbirlikçi öğrenme, tartışma, soru-cevap, düz anlatım

Kaynaklar

Bayrakçeken, S. (2011). Test geliştirme. E. Karip (Ed.), Ölçme ve değerlendirme (ss. 294-323). Ankara: Pegem Akademi. DeVellis, R. F. (2014). Ölçek geliştirme kuram ve uygulamalar (T. Totan, Çev.) Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Erkuş, A. (2014). Psikolojide ölçme ve ölçek geliştirme-I. 2. Baskı. Ankara: Pegem Akademi Gömleksiz, M., & Erkan, S. (2010). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Seçer, İ. (2013). SPSS ve LISREL ile pratik veri analizi. Ankara: Anı Yayıncılık. Şeker, H. , & Gençdoğan, B. (2006). Psikolojide ve eğitimde ölçme aracı geliştirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Tavşancıl, E. (2014). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. 5. Baskı. Ankara: Nobel Kitapevi. Tekindal, S. (2001). Duyuşsal özelliklerin ölçülmesi için araç oluşturma. 2. Baskı. Ankara: Pegem Akademi Tezbaşaran, A.A. (2008). Likert tipi ölçek geliştirme kılavuzu (e-kitap), İkinci Baskı. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. Turgut , M. F. & Baykul, Y. (2012). Ölçme araç veya yöntemlerinde istendik özellikler. M. F. Turgut, & Y. Baykul (Eds.), Eğitimde ölçme ve değerlendirme (ss. 119-142). Ankara: Pegem Akademi Irzık, S. (2004). Öznenin vefatından sonra kadın olarak okumak. Parla ve Irzık (Ed.), Kadınlar dile düşünce(ss. 35-56). İstanbul: İletişim

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024