FEN ÖĞRETİMİNDE SORGULAMAYA DAYALI ÖĞRENME

İzlence Formu

Ders Adı FEN ÖĞRETİMİNDE SORGULAMAYA DAYALI ÖĞRENME Kod FBED9023
Kredi 3 AKTS 7
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Doç. Dr. BURÇİN ACAR ŞEŞEN
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının felsefesi ve tarihçesi, sorgulamaya dayalı öğrenme türleri ve aşamaları, sorgulamaya dayalı yaklaşımın diğer öğretimsel yaklaşımlarla karşılaştırılması, fen konularının öğretiminde sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımına yönelik uygulamaların analizi ve etkinlik tasarlama

İçerik

Sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının felsefesi ve tarihçesi, sorgulamaya dayalı öğrenme türleri ve aşamaları, sorgulamaya dayalı yaklaşımın diğer öğretimsel yaklaşımlarla karşılaştırılması, fen konularının öğretiminde sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımına yönelik uygulamaların analizi ve etkinlik tasarlama

Öğretim Yöntemleri

Bilgisayar destekli eğitim, Soru-cevap, Tartışma

Kaynaklar

Anderson, R. (2002). Inquiry as an organizing theme for science curricula, S.K Abell ve N.G Lederman (Ed.) Handbook of Research of Science Education, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates Bybee, R. (2000). Teaching science as inquiry. J. Minstrel ve E. H. Van Zee (Ed.), Inquiring into inquiry learning and teaching in science. Wasington, DC: American Association for the Advancement of Science (AAAS). Bybee, R. (2006). Scientific inquiry and science teaching. L. B. Flick ve N. G. Lederman (ed.). Scientific Inquiry and Nature of Science. Netherlands: Springer.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024