Ders Adı | FEN KONULARININ BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİ | Kod | FBED9025 |
Kredi | 3 | AKTS | 7 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 2 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 2 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. ÖMER ÇAKIROĞLU |
Dersin Veriliş Türü | |||
Laboratuar sıkıntısı ve yetersizliğinde, fizik konu ve deneylerini sanal ortamda sunulması planlanmaktadadır. Sanal ortamda tekli ve çoklu grafik çizimleri, hata okları, grafik çizim ve yorumları işlenecektir. Teorik bağıntılara dayalı hesaplamalar yapılarak ve deney grafikleri temel alınarak, bunların simülasyon deneyleri ile uyumluluğu sanal ortamda çizdirilecektir.
Fen/Fizik öğretiminde word, oregano ve excel gibi programların kullanımı, laboratuar verileri kullanılarak bu programlarla tekli, çoklu grafik çizimleri, grafiklerde hata okları ile mükemmel ve doğru verilerin belirlenmesi ve grafiklerin yorumlanması ve grafiklere model uyarılması. Basit simülasyonlar (benzetimler). Ölçmede hata türleri. Ölçmeden kaynaklanan hataların nedenleri. Temel istatistik, aritmetik ortalama, Standart sapma. Aritmetik ortalama Internet ortamında Java eğitim programlarından faydalanma.
"Sunuş yoluyla öğrenme, Bilgisayar destekli eğitim, Tartışma yöntemi,Problem çözme ve karar verme yolu ile öğrenme"
Yaşar Ersoy, Gürcan Uzal , Aytekin Erdem, Fen/Fizik Öğretimi 1, Pegam Yayınları Neşet Demirci, Bilgisayarla Etkili Öğrenme Stratejileri ve Fizik Öğretimi, Pegam Yayınları Karen Louise Fry, A computer-based simulation for physical education curriculum planning