ÇAĞDAŞ OKUL SİSTEMLERİ

İzlence Formu

Ders Adı ÇAĞDAŞ OKUL SİSTEMLERİ Kod EGYD7022
Kredi 3 AKTS 8
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Doç. Dr. FİLİZ MEŞECİ GIORGETTI
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; çağdaş eğitim yaklaşımlarını, Dünya'da ve Türkiye'deki örnekleri ele alarak değerlendirmek, ve eğitim yönetimi konu başlıkları açısından irdelemektir.

İçerik

Dersin içeriğini, temel çağdaş eğitim kavramları ile eğitim yönetimi arasındaki ilişkilerin ortaya konulması oluşturmaktadır. Ana akım okulların özellikleri; çağdaş eğitim akımlarının ortaya çıkışını hazırlayan etkenler, çocuktan hareket akımı; iş eğitimi akımı; özgür okul akımı; sosyal oluşturmacılık; eleştirel pedagoji akımı; Montessori ve Waldorf okulları bu ders programının içeriğini oluşturmaktadır.

Öğretim Yöntemleri

Sunuş Yoluyla, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap, Düz Anlatım

Kaynaklar

Ahmet Hikmet, Yeni Mektep Nedir. Istanbul: Devlet Matbaası, 1932. Akyüz, Yahya. Türk Eğitim Tarihi. İstanbul: İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 1997. Aydın, İnayet. Alternatif Okullar. 5. Baskı. Ankara: PegemA, 2015. Aytaç, Kemal. Avrupa Eğitim Tarihi. İstanbul: Phoenix Yayınevi, 2012. Aytaç, Kemal. Çağdaş Eğitim Akımları. İstanbul: Mevsimsiz Yayınevi, 2006. Baltacıoğlu, İ. Hakkı. Pedagojide İhtilâl. İstanbul, 1964. Baltacıoğlu, İ. Hakkı. Hayatım. Ankara: Dünya, 1998. Bowen, James. History of Western Education. London: Routledge, 2003. Erdoğan, İrfan. Çağdaş Eğitim Sistemleri. 5. baskı. İstanbul: Sistem Yayıncılık, 2003. Ergin, Osman N. Türk Maarif Tarihi, Cilt 1–5. İstanbul: Eser Matbaası, 1977. Foucault, Michel. Hapishanenin Doğuşu. Çeviren: Mehmet Ali Kılıçbay. Ankara: İmge Kitabevi, 1992. Ferrière, Adolphe. Faal Usuller ve Yeni Türkiye Mektepleri. Çeviren: M. Baha. Istanbul: Sinan Matbaası, 1932. Freire, Paulo. Ezilenlerin Pedagojisi. Çevirenler: Dilek Hattatoğlu ve Erol Özbek. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2003. Gündüz, Mustafa. Mustafa Satı Bey ve Eğitim Bilimi: Fenn-i Terbiye. Ankara: Otorite, 2012. Hesapçıoğlu, Muhsin. ‘Alternatif Eğitim: Kuramsal Temeller, Eğitim Akımları, Uygulama’, Zil ve Teneffüs, 6. Hofstetter, Rita ve Schneuwly, Bernard (ed.) Passion, Fusion, Tension: New Education and Educational Sciences. Bern: Peter Lang, 2006. Illich, Ivan. Okulsuz Toplum. Çeviren: Mehmet Özay. İstanbul: Şule Yayınları, 2000. Kansu, Nafi Atuf. Pedagoji Tarihi. Millî Eğitim Basımevi, 1952. Kerschensteiner, George M. Mürebbinin Ruhu ve Muallim Yetiştirme Meselesi [Die Seele des Erziehers und das Problem der Lehrerbildung] Çeviren: İsmail H. Tonguç. İstanbul: Kanaat Kitabevi, 1931. Kerschensteiner, George M. İş Okulu Kavramı [Begriff Der Arbeitsschule] Çeviren: Fuat Gündüzalp. Ankara: Milli Eğitim Basımevi, 1947. Kerschensteiner, George M. İlkmektep Çerçevesi İçinde İş Mektebi Tecrübesi [Begriff der Arbeitsschule] trans. Mansur Tekin. İstanbul: Resimli Ay Matbaası, 1932. Makarenko, Anton. Ailede ve Okulda Çocuk Eğitimi [Anton Makarenko: His Life and Work on Education]. Ankara: Ser Yayınevi, 1979. Neill, Alexander S. The Problem Teacher. New York: The International Press, 1944. Neill, Alexander S. Bir Eğitim Mucizesi: Summerhill Okulu. Çeviren: Güler D. Nalbantoğlu, İstanbul: Yaprak Yayın Pazarlama, 1990. Rousseau, Jean Jacques. Emil Yahut Terbiyeye Dair. Çevirenle: Hilmi. Z. Ülken, Ali R. Ülgener ve Selahattin Güzey. İstanbul: Türkiye Yayınevi, 1956. Spring, Joel. Özgür Eğitim. Çeviren: Ayşen Ekmekçi. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 1997. Tonguç, İsmail H. Köyde Eğitim. İstanbul: Devlet Basımevi, 1938.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024