EĞİTİM, KÜLTÜR VE TOPLUM

İzlence Formu

Ders Adı EĞİTİM, KÜLTÜR VE TOPLUM Kod EGYD7021
Kredi 3 AKTS 8
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Doç. Dr. FİLİZ MEŞECİ GIORGETTI
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; sosyolojinin temel kavramlarını ve eğitime yönetimine yansımalarını değerlendirmek, ve eğitim yönetimi konu başlıklarını sosyoloji açısından irdelemektir.

İçerik

Dersin içeriğini, eğitimin toplumsal ve kültürel işlevi; toplumsal kurumlar ve eğitim yönetimi; işlevselci, çatışmacı, sembolik etkileşimci, feminist, yorumcu kuram ve eğitim yönetimi; sosyal sermaye, kültürel sermaye; eleştirel pedagoji; toplumsal değişme; toplumsal tabakalaşma; toplumsal cinsiyet; postmodern toplum ve göç gibi temel sosyoloji kavramları ile eğitim yönetimi arasındaki ilişkilerin ortaya konulması oluşturmaktadır.

Öğretim Yöntemleri

Sunuş Yoluyla, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap, Düz Anlatım

Kaynaklar

Akgündüz, Hasan (2013) Hurafe ve gerçek ikileminde eğitim. İstanbul: Hayat Akademi. Alexander, Robin J. Culture and Pedagogy: International Comparisons in Primary Education. Oxford: Malden, Mass, Blackwell Publishers, 2001. Althusser, Louis. İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları. Çevien: Alp, M. Özışık. İstanbul: İletişim Yayınları, 1991. Apple, W. Michael. (2004). Neoliberalizm ve eğitim politikaları üzerine eleştirel yazılar. Ankara: Eğitim Sen Yayınları. Aron, Raymond. Sosyolojik Düşüncenin Evreleri. İstanbul: Bilgi Yayınevi, 1989. Berkes, Niyazi. Türkiye’de Çağdaşlaşma. 16. baskı. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2011. Bourdieu, Pierre ve Passeron, Jean-Claude. Reproduction in Education, Society and Culture. Çeviren: Richard Nice. London: Sage Publications, 1977. Celkan, H. Yıldırım. Ziya Gökalp’in Eğitim Sosyolojisi. İstanbul: Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı Yayınları, 1989. Doğan, İsmail. Sosyoloji Kavramlar ve Sorunlar. Ankara: PegemA, 2002. Durkheim, Emile. Terbiye ve Sosyoloji. Çeviren: İ. Memduh Seydol. İstanbul: Sinan Matbaası, 1950. Durkheim, Emile. Ahlâk Eğitimi. Çeviren: Oğuz Adanır. İzmir: Dokuz Eylül Yayınları, 2004. Durkheim, Emile. Dinî Hayatın İlkel Biçimleri. Çeviren: Fuat Aydın. İstanbul: Ataç Yayınları, 2005. Durkheim, Emile. Sosyoloji Dersleri. Çeviren: Ali. Berktay. İstanbul: İletişim Yayınları, 2006. Erdoğan, İrfan. (2003). Çağdaş eğitim sistemleri (5.Baskı). İstanbul: Sistem yayıncılık. Erdoğan, İrfan. (2010). Milli eğitime dair mülahazalar Ankara: Nobel yayın dağıtım. Foucault, Michel. Hapishanenin Doğuşu. Çeviren: Mehmet Ali Kılıçbay. Ankara: İmge Kitabevi, 1992. Freire, Paulo. The Politics of Education. Massachusetts: Bergin & Garvey Publishers, Inc., 1985. Freire, Paulo. Ezilenlerin Pedagojisi. Çevirenler: Dilek Hattatoğlu ve Erol Özbek. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2003. Gökalp, Ziya. Terbiyenin Sosyal ve Kültürel Temelleri I. İstanbul: Millî Eğitim Basımevi, 1973. Illich, Ivan. Okulsuz Toplum. Çeviren: Mehmet Özay. İstanbul: Şule Yayınları, 2000. Kağıtçıbaşı, Çiğdem. (2008). Günümüzde insan ve insanlar: Sosyal psikolojiye giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi. Kneller, F. George. Educational Anthropology: An Introduction. New York: Wiley, 1965. McLaren, Peter (2011). Eleştirel Pedagojiye Giriş. Ankara: Anı Yayınları Meşeci Giorgetti, Filiz (2016). Eğitim ritüelleri. İstanbul: Yeni İnsan Yayıncılık. Platon (2013/MÖ4.y.y.). Devlet. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Spring, Joel. Özgür Eğitim. Çeviren: Ayşen Ekmekçi. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 1997. Tezcan, Mahmut. (2001). Eğitim sosyolojisi (11. baskı). Ankara: Anı yayıncılık. Toffler, Alvin. Future Shock. London: Pan Books, 1970.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024