FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE KARMA YÖNTEM ARAŞTIRMALARI

İzlence Formu

Ders Adı FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE KARMA YÖNTEM ARAŞTIRMALARI Kod FBED7044
Kredi 3 AKTS 8
Z/S Zorunlu Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. BEHİYE AKÇAY
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Fen Eğitiminde Karma Yöntem Araştırmaları dersinin amacı lisansüstü çalışması yapan öğrencilerin yaptıkları çalışmalarda bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olarak kullanacakları araştırma desenine karar vermelerine katkıda bulunmaktır.

İçerik

Ders; Karma yöntem araştırmalarının doğası; karma yöntem araştırmalarının temelleri; nitel, nicel ve karma araştırma yöntemlerinin karşılaştırılması; karma yötemlerde desen seçimi; karma yöntem araştırma desenleri: Yakınsayan Paralel Desen; İç İçe Desen; Açımlayıcı Sıralı Desen; Dönüştürücü Desen; Keşfedici Sıralı Desen ve Çok Aşamalı Desen; karma yöntem araştırmalarındaki etiksel konular; karma yöntem araştırmalarının başlıca aşamaları; karma yöntem araştırmalarında veri toplama; karma yöntem araştırmalarında verilerin analizi ve yorumlanması; karma yöntem araştırmasını yazma ve değerlendirme; öğrencilerin hazırladığı karma desen araştırma önerilerinin incelenmesinden oluşmaktadır.

Öğretim Yöntemleri

Sunuş yoluyla öğrenme, bilgisayar destekli eğitim, işbirlikçi öğrenme, Argümantasyon, araştırma-sorgulama

Kaynaklar

Baki, A. & Gölcek, T. (2012). Karma yöntem araştırmalarına genel bakış. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42), 1-21. Brannen, J. (2005). Mixed Methods Research: A discussion paper, ESRC National Centre for Research Methods NCRM Methods Review Papers. Available at: http://eprints.ncrm.ac.uk/89/1/MethodsReviewPaperNCRM-005.pdf Creswell, J. W. (1994). Research Design: Qualitative and Quantitative Approaches. Thousand Oaks, CA: Sage Creswell, J. W., Plano Clark, V. L., Gutmann, M., & Hanson, W. (2003). Advanced mixed methods research designs. In A. Tashakkori & C. Teddlie (Eds.), Handbook of mixed methods in social & behavioral research (p. 209-240). Thousand Oaks, CA: Sage. Creswell, J.W. (2002). Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research. Pearson Education, Upper Saddle River, NJ. Creswell, J.W. (2006). Understanding Mixed Methods Research, (Chapter 1). Available at: http://www.sagepub.com/upm-data/10981_Chapter_1.pdf Caracelli, V.J. and Greene, J.C. (1993). Data analysis strategies for mixed-method evaluation designs. Educational Evaluation and Policy Analysis, 15, 195–207. Creswell, J. W. & Plano Clark, V. L. (2014). Karma araştırma yöntemleri. (Y. Dede ve S. B. Demir, Çev.). Ankara: Anı Yayıncılık. Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2007). Research methods in education (6th Ed.). New York: Tyler & Francis Routledge Collins, K. M. T. & Onwuegbuzie, A.J. (2007). A mixed methods investigation on mixed methods sampling designs in social and health science research. Journal of Mixed Methods Research, 1(3), 267-294. Combs, J. P. & Onwuegbuzie, A.J. (2010). Describing and illustrating data analysis in mixed research. International Journal of Education, 2(2), 1-23. Glinger, J. A., Morgan, G. A. & Leech, N. L. (2016). Uygulamada araştırma yöntemleri desen ve analizi birleştiren yaklaşım. (S. Turan, Z. Y. Avcı, S.A. Bayar, V. Bayar ve S.A. Bayar). Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık. Johnson, R. B. & Onwuegbuzie, A.J. (2004). Mixed methods reserach: A research paradigm whose time has come educational researcher, 33(7), 14-26. Kemper, E. A., Stringfield, S. & Teddlie, C. (2003). Mixed methods sampling strategies in social science research. In A. Tashakkori & C. Teddlie (Eds.), Handbook of mixed methods in social & behavioral research (p. 209-240). Thousand Oaks, CA: Sage. Sandelowski, M. (2000). Combining qualitative and quantitative sampling, data collection and analysis techniques in mixed-method studies, research in Nursing & Health, 23, 246-255. Sale, J.E.M., Lohfeld, L.H. & Brazil, K. (2002). Revisiting the quantitative-qualitative debate: Implications for mixed-methods research. Quality & Quantity, 36(1), 43-53. Onwuegbuzie, A.J. & Collins, K. M. T. (2007). A typology of mixed methods sampling designs in social science research. The Qualitative Report, 12(2), 281-316.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024