Ders Adı | FEN ÖĞRETİMİNDE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME | Kod | FBED7040 |
Kredi | 3 | AKTS | 8 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Dr. Ögr. Üyesi FİLİZ AVCI |
Dersin Veriliş Türü | |||
Fen öğretiminde işbirlikli öğrenme dersi ile öğrencilerin işbirlikli öğrenmenin tanımını ve tarihsel gelişimini bilmeleri, işbirlikli öğrenme tekniklerini öğrenmeleri; Fen öğretiminde kullanılan işbirlikli öğrenme tekniklerini değerlendirmeleri; işbirlikli öğrenme yöntemine göre seçilen örnek bir konuya yönelik ders planı yapabilmeleri ve etkinlik tasarlamaları amaçlanmaktadır.
İşbirlikli öğrenme yöntemi, tarihsel gelişimi, kullanılan teknikler; fen öğretiminde kullanılan işbirlikli öğrenme teknikleri; işbirlikli öğrenme yöntemine göre seçilen örnek bir konuya yönelik ders planı ve etkinlik tasarlanması dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Anlatım, soru-cevap, araştırma, inceleme, tartışma, bireysel ve işbirlikli öğrenme
Açıkgöz, Ü.K. (2011). Aktif Öğrenme, Kanyılmaz Matbaası: İzmir. , Bayrakçeken,S., Doymuş, K. & Doğan, A. (2013). İşbirlikli Öğrenme Modeli ve Uygulanması. Pegem Akademi. Ankara., Ekinci, N. (2010). İşbirliğine Dayalı Öğrenme. Demirel, Ö. (Ed.), Eğitimde Yeni Yönelimler içinde, (93-108). Ankara: Pegem Yayıncılık., Johnson, D. W.,Johnson, R. T. & Holubec, J. E. (2016). İşbirlikli öğrenme el kitabı.( A. Kocabaş, Çev.) Baskı Yeri: Pegem Akademi.