FEN ÖĞRETİMİNDE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME

İzlence Formu

Ders Adı FEN ÖĞRETİMİNDE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME Kod FBED7040
Kredi 3 AKTS 8
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Dr. Ögr. Üyesi FİLİZ AVCI
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Fen öğretiminde işbirlikli öğrenme dersi ile öğrencilerin işbirlikli öğrenmenin tanımını ve tarihsel gelişimini bilmeleri, işbirlikli öğrenme tekniklerini öğrenmeleri; Fen öğretiminde kullanılan işbirlikli öğrenme tekniklerini değerlendirmeleri; işbirlikli öğrenme yöntemine göre seçilen örnek bir konuya yönelik ders planı yapabilmeleri ve etkinlik tasarlamaları amaçlanmaktadır.

İçerik

İşbirlikli öğrenme yöntemi, tarihsel gelişimi, kullanılan teknikler; fen öğretiminde kullanılan işbirlikli öğrenme teknikleri; işbirlikli öğrenme yöntemine göre seçilen örnek bir konuya yönelik ders planı ve etkinlik tasarlanması dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Öğretim Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, araştırma, inceleme, tartışma, bireysel ve işbirlikli öğrenme

Kaynaklar

Açıkgöz, Ü.K. (2011). Aktif Öğrenme, Kanyılmaz Matbaası: İzmir. , Bayrakçeken,S., Doymuş, K. & Doğan, A. (2013). İşbirlikli Öğrenme Modeli ve Uygulanması. Pegem Akademi. Ankara., Ekinci, N. (2010). İşbirliğine Dayalı Öğrenme. Demirel, Ö. (Ed.), Eğitimde Yeni Yönelimler içinde, (93-108). Ankara: Pegem Yayıncılık., Johnson, D. W.,Johnson, R. T. & Holubec, J. E. (2016). İşbirlikli öğrenme el kitabı.( A. Kocabaş, Çev.) Baskı Yeri: Pegem Akademi.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024