FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE KAVRAMSAL ANLAMA VE KAVRAMSAL DEĞİŞİM

İzlence Formu

Ders Adı FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE KAVRAMSAL ANLAMA VE KAVRAMSAL DEĞİŞİM Kod FBED7013
Kredi 3 AKTS 8
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Doç. Dr. BURÇİN ACAR ŞEŞEN
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Fen konularının öğrenilmesinde kavramların önemi, kavram yanılgıları, bu yanılgıların oluşum nedenlerinin ve giderilmesinin araştırılması amaçlanmaktadır.

İçerik

Fen eğitiminde kavramlar, kavramsal öğrenme ve kavram öğrenmenin aşamaları, kavram öğrenmenin koşulları ve sınırlılıkları, kavramsal değişim, fende kavram öğretimi ve önemi, fen konularında yaşanan kavram yanılgıları, bu yanılgıların belirlenmesi ve giderilmesinde kullanılan yöntemler

Öğretim Yöntemleri

Sunuş yoluyla öğrenme, Bilgisayar destekli eğitim, Soru-cevap, Tartışma

Kaynaklar

•Taber, K. (2002) Chemical Misconceptions (Part 1): Prevention, Diagnosis, and Cure Royal Society of Chemistry. •Llewellyn, D. (2004). Teaching High School Science Through Inquiry: A Case Study Approach. Corwin Pres •Matthews, M.R. (1998). Constructivism in Science Education - A Philosophical Examination Springer. •Öğretim üyesi tarafından belirlenen bilimsel makaleler

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024