ÇAĞDAŞ İNGİLİZ ŞİİRİ

İzlence Formu

Ders Adı ÇAĞDAŞ İNGİLİZ ŞİİRİ Kod INDE4027
Kredi 4 AKTS 7
Z/S Zorunlu Teorik Saat 4
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Doç. Dr. ÖZLEM KARADAĞ
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Bu derste 20. ve 21. yüzyıl Britanyası ve bu dönem sanat, edebiyat akımları ışığında iki dünya savaşı döneminde ve çağdaş dönem arka planında yazan Britanyalı şairlerden çeşitli şiirler çalışılarak dönemin tarihi ve kültürel yapısı incelenir.

İçerik

20. ve 21. yüzyıl Britanyalı şairlerin çeşitli şiirleri ve tarihi, kültürel arka plan bilgisi.

Öğretim Yöntemleri

Düz anlatım, tartışma, soru&cevap

Kaynaklar

Thomas Hardy, “In Time of ‘The Breaking of Nations’” (1915) W. B. Yeats, “Easter, 1916” (1916) Wilfred Owen, “Anthem for the Doomed Youth” (1917) T. S. Eliot, “The Love Song of J. Alfred Prufrock” (1915) W. B. Yeats, “Sailing to Byzantium” (1926) T. S. Eliot, “The Burial of the Dead” from The Waste Land (1922) Samuel Beckett, “Whoroscope” (1930) W. H. Auden, “Musée des Beaux Arts” (1938) Edith Sitwell, “Still Falls the Rain” (1942) Ted Hughes, “A Woman Unconscious” (1959) Sylvia Plath, “Metaphors” (1959) “Electra on Azalea Path” (1959) Eavan Boland, “The War Horse” (1975) Nuala Ní Dhomhnaill, “The Language Issue” (1990) Kathleen Raine, “Ah, many, many, are the dead” (2000) Carol Ann Duffy, “The Woman in the Moon” (2011) Kate Tempest, “Prophet” (2014) Secondary Sources: “Modernism: Origins and Overview” and “Modernist Wars and Conflicts” from Modernism, Steven Matthews (Oxford University Press, 2004) “Introduction” and “On Postmodernism” from Five Faces of Modernity: Modernism, Avant-Garde, Decadence, Kitsch, Postmodernism, Matei Calinescu (Duke University Press, 2003) “Literary Pastiche” from Pastiche: Cultural Memory in Art, Film, Literature, Ingeborg Hoesterey (Indiana University Press, 2001)

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024