GÖRSEL İLETİŞİM ARAŞTIRMALARI

İzlence Formu

Ders Adı GÖRSEL İLETİŞİM ARAŞTIRMALARI Kod HALK9130
Kredi 3 AKTS 7
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. AYŞE MELAHAT KALAY
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Akademik anlamda bir makale ya da eleştiri yazımı için gereken donanımı ve bilgi birikimini sağlamak amaçlanmaktadır.

İçerik

Toplumsal anlamda iletişim açısından önemli bir yer tutan film, kitap, marka ya da bir sanat yapıtının görsel iletişim açısından irdelenmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Öğretim Yöntemleri

Her öğrenci irdeleyeceği kitap, film, marka ya da bir sanat yapıtını seçerek bir bildiri ya da eleştiri yazar ve sunar.

Kaynaklar

Eisenstein- Film Biçimi Gombrich- Sanatın Öyküsü Friedrich Nietzsche-Seçmeler Michel de Montaigne-Denemeler Max Horkheimer-Akıl Tutulması Ernst Gombrich-Sanatın Öyküsü Johan Huizinga-Homo Ludens John Berger-Görme Biçimleri Alvin Toffler-Şok Erich Fromm-Sağlıklı Toplum Sigmund Freud-Rüyalar ve Yanılgılar Psikolojisi Walter Benjamin-Estetize Edilmiş Yaşam George Ritzer-Büyüsü Bozulmuş Dünyayı Büyülemek Paul Rutherford-Yeni İkonalar Jean- Jacques Rousseau-İtiraflar Platon-Devlet Aristoteles-Poetika Arthur Schopenhauer-Yaşam Bilgeliği Üzerine Aforizmalar Ünsal Oskay-Çağdaş Fantazya Emre Kongar-Kültür ve İletişim Buyology- Martin Lindstrom Wells-Burnett-Moriarity,Advertising/Principles and Practice George Ritzer, Toplumun McDonaldlaştırılması Don Schultz-S.Tannenbaum, Başarılı Reklamın İlkeleri Claude Hopkins,Reklamcılık Yaşantım ve Bilimsel Reklamcılık Stephen Baker, Reklamcılıkta Yaratıcılık Max Horkheimer,Akıl Tutulması Ivan Illich, Tüketim Köleliği, 13.Erich Fromm, Özgürlükten Kaçış, 14.Gombrich, Sanatın Öyküsü, 15.Huizinga, Homo Ludens, 16.Ünsal Oskay, Çağdaş Fantazya

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024