İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ

İzlence Formu

Ders Adı İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ Kod KSIL7016
Kredi 3 AKTS 6
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. NİLÜFER SEZER
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

KAVRAM OLARAK İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ, DÜNDEN BUGÜNE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ, İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNDE İLETİŞİM, İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNİN İLKELERİ, İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNİN TEKNİK İŞLEVLERİ, İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNDE MOTİVASYON, İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNDE SİSTEMLER, İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ VE LİDERLİK, ULUSLARARASI İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ, KARİYER Ve YETENEK YÖNETİMİ, EĞİTİM Ve GELİŞTİRME YÖNETİMİ, İNSAN KAYNAKLARI BAĞLAMINDA ETİK VE SOSYAL SORUMLULUK, ÖRGÜTLERDEKİ İNSAN KAYNAKLARI VE HALKLA İLİŞKİLER BİRİMLERİNİN GÖREV ALANLARI, ÇATIŞMA ALANLARI VE EŞGÜDÜM, STRATEJİK İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ konularında bilgi sahibi olmak.

İçerik

“Bir kurumu başarıya ya da başarısızlığa götüren en önemli faktör insan kaynaklarıdır. Bir kuruma en iyi teknolojileri getirmek, en büyük yatırımları yapmak mümkündür. Ancak bu teknolojileri kullanacak ve yatırımları değerlendirecek yetenekli, eğitimli, kaliteli ve iş tatmini yüksek çalışanlar olmazsa tüm yatırımlar ve çabalar boşa gider. İnsan kaynakları alanında yapılan tüm çalışmalar verimliliğin sadece işle değil, işinin başında olmaktan zevk alan mutlu çalışanlarla arttığını gösteriyor. Çalışanlarına değer veren, onların kişisel gelişim ihtiyaçlarını karşılayan, performanslarını adil ve bilimsel yöntemlerle değerlendiren kuruluşlar hem başarılı oluyorlar hem de pazarda büyük bir saygınlık elde ediyorlar. Hedeflerinize ulaşmanın yolu doğru insanları bulup iyi bir ekip oluşturmaktan ve bu insanlarla doğru bir iletişim kurmaktan, yani doğru bir insan kaynakları yönetiminden geçiyor. Unutmayın içinde bulunduğumuz bilgi çağında yapacağınız en büyük yatırım insana yapacağınız yatırımdır.” Bu görüşler çerçevesinde ders işlenmektedir.

Öğretim Yöntemleri

Anlatım, sunum, örnek çalışmalar

Kaynaklar

Doç .Dr. Mustafa Akdağ, Örgütsel Açıdan İnsan Kaynakları ve Halkla İlişkiler, Konya, Literatür Yayıncılık, 2010 (İkinci Baskı), ISBN: 978-605-43-36-15-9 ve Prof.Dr.Gaye Özdemir Erel & Öğr.Gör.Mustafa Yalçın, İletişimci Gözüyle İnsan Kaynakları Yönetimi, İstanbul, MediaCat, 2007, ISBN: 978-605-4584-43-7; Nuri Tortop, Burhan Aykaç, Hüseyin Yayman, M.Akif Özer, İnsan Kaynakları Yönetimi, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım, 2010 (4.baskı), ISBN: 978-975-591-883-9, Bir Bakışta İnsan Kaynakları Yönetimi, Ed. Yaşar Aktaş, Ekrem Ersin Cesur vd., Bursa, Dora, 2015, ISBN: 978-605-9929-70-7, Özden Aslan, Bir İnsan Kaynakları Masalı, Ankara, Elma, 2015 (9.Basım), ISBN: 978-975-6093-21-4, Gülbeniz Akduman, Zeki Yüksekbilgili, İnsan Kaynaklarında Yeni Bir Vizyon Mutluluk Yönetimi, İstanbul, Türkmen Kitabevi, 2015, ISBN: 978-605-4749-53-9… Uzman Levent MERCİN, İnsan Kaynakları Yönetiminin Eğitim Kurumları Açısından Gereklilği ve Geliştirme Etkinliği, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi www.e-sosder.com ISSN:1304-0278 Güz 2005 C.4 S.14(128-144); Metin Allahverdi, Elektronik İnsan Kaynakları Yönetimi ve Türkiye’deki Uygulamalarına Yönelik Bir Araştırma, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı - Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Konya, 2006, Danışman: Prof.Dr.M.Şerif Şimşek; Yard.Doç.Dr.Bülent Bayat, İnsan Kaynakları Yönetimin Stratejik Niteliği, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 10/3 (2008), (67-91)

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024