FİLM, TEMSİL VE KÜLTÜR

İzlence Formu

Ders Adı FİLM, TEMSİL VE KÜLTÜR Kod RATS9094
Kredi 3 AKTS 7
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. HASAN AKBULUT
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Filmi, toplumsal, kültürel ve ideolojik olarak gören dersin amacı, film olgusunu gerek metin, gerekse alımlama/ tüketim bağlamında incelemektir. Bu doğrultuda ders, filmin metin düzlemiyle olduğu kadar, sinemaya gitmenin kültürel, siyasal, toplumsal yönleriyle de ilgilenmektedir. Bu nedenle de ders, yalnızca metin çözümlemelerini değil, izleyici ve alımlama araştırmaları ve sözlü tarih yöntemiyle sinema seyirciliği üzerine kuramsal okumaları ve uygulamaları kapsamaktadır.

İçerik

Toplumsal, kültürel bir üretim/ yeniden üretim alanı olarak sinema; gerçek-temsil ilişkisi; sinemaya gitmenin kültürel bir tarihi; film izleme biçim ve pratikleri; sözlü tarih; alımlama çalışmalarına bir bakış; Türk sinemasında seyirciye bakış.

Öğretim Yöntemleri

Anlatım; grup çalışması; görüşme (sözlü tarih)

Kaynaklar

Akbulut, Hasan. vd. (2018). Kültürel ve Toplumsal Bir Pratik Olarak Sinemaya Gitmek: Türkiye’de Seyirci Deneyimleri Üzerine Bir Sözlü Tarih Çalışması. TÜBİTAK Projesi, Proje No: 115K269. (Aralık 2015- Nisan 2018). Akbulut, Hasan (2018). “Bir Seyirci Araştırmasından Etnografik Deneyimler ve Hikâyeler”, Folklor ve Edebiyat, Cilt: 24, Sayı: 95 (3): 13-34. Akbulut, Hasan (2017). “Cinemagoing as a Heterogeneous And Multidimensional Strategy: Narratives Of Woman Spectators”, TOJDAC: Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 7(4): 530-541. Akbulut, H. (2016). “Sinemaya Gitmek ve Seyir Deneyimi: Bir Sözlü Tarih Çalışması”, Türk Film Araştırmalarında Yeni Yönelimler 12, (ss, 231-252). İstanbul: Bağlam. Akbulut, Hasan (2014). “Sinemaya Gitmek ve Seyir Deneyimi: Bir Sözlü Tarih Çalışması”, ejoir: e-Mesleki Gelişim Ve Araştırma Dergisi, Sayı 4: 2-16. Akbulut, Hasan; Akar Vural, Ruken (2012). “Çocukluğun Anımsanışı: Masumiyet Arayışında Uzak/ Yakın Geçmiş Nostaljisi”, Milli Folklor, 95: 249-262 Akbulut, H. (2010). “Bellek Olarak Belgesel Sinema: Son Dönem Türkiye Belgesel Sinemasına Bir Bakış”, sinecine: sinema araştırmaları dergisi, 1 (2): 119-124. Akçura, Gökhan (2004). Aile Boyu Sinema. İstanbul: İthaki Allen, Richard. C. (1990). “From exhibition to reception: reflections on the audience in film history”, Screen, 31 (4), 347-356. Anderson, Louise (2009). “Postcards from the edge: the untidy realities of working with older cinema audiences, distant memories and newsreels”, Participations: Journal of Audience & Reception Studies, 6 (2): 180-198. Assmann, Jan (2001). Kültürel Bellek. Çev. Ayşe Tekin. İstanbul: Ayrıntı. Assmann, Aleida (2010). “Re-framing memory. Between individual and collective forms of constructing the past”. Performing the Past: Memory, History, and Identity in Modern Europe. ss. 35-50. Ed. Tilmans, K.; van Vree, F.; Winter, J. Amsterdam: Amsterdam University Press. Atabinen, İdil (2015). "Emek Sineması" Mücadelesine Dair Anlatılarda Kimlikler ve Konumlanışlar”, Nesne, 3 (5): 21-42. Augé, Marc (2000). Unutma Biçimleri. Çev. M. Sert. İstanbul: Om. Aveyard, Karina (2011). “The Place of Cinema and Film in Contemporary Rural Australia”, Participations: Journal of Audience & Reception Studies, 8 (2), 294-307. Aveyard, K. (2012). “Observation, mediation and intervention: An account of methodological fusion in the study of rural cinema audiences in Australia”, Participations: Journal of Audience & Reception Studies, 9 (2), 648-663. Aydın, Hakan (2008). “Sinemanın Taşrada Gelişim Süreci: Konya’da İlk Sinemalar Ve Gösterilen Filmler (1910–1950)”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19: 61-74. Balkı, Şakir (2001). O Yılları Yaşamak: İzmit Sinemaları. Kocaeli: Kocaeli Dökümantasyon Merkezi Yayınları. Balan, Canan (2015). “Münevverler Harikalar Sinemasında: Yirminci Yüzyıl Dönümü İstanbul’unda Sinema Deneyimleri”, Ed. Deniz Bayradar. Türk Film Araştırmalarında Yeni Yönelimler 11: Sinema ve Yeni, (ss.195-203). İstanbul: Bağlam. Benjamin Walter (1995). "Hikâye Anlatıcısı”, Çev. N. Gürbilek. Son Bakışta Aşk. Der. Nurdan Gürbilek. İstanbul: Metis. Benjamin, Walter (2019). Hikaye Anlatıcısı: Yalnızlıktan Doğan Masallar. Çev. E. Arıcan. Ankara: Heretik. Bet-el, Ilana (1996). “Forum: memory, evidence and film - relationship between film and memory” Historical Journal of Film, Radio and Television, October. Biltereyst, D., Lotze, K., Meers, P. (2012). “Triangulation in historical audience research: Reflections and experiences from a multi-methodological research project on cinema audiences in Flanders”, Participations: Journal of Audience & Reception Studies, 9 (2), 690-715. Biltereyst, D.; Maltby, R.; Meers, P., (Ed.). (2012). Cinema, Audiences and Modernity: New perspectives on European cinema history. London: Routledge. Bilgin, Nuri (2013). Tarih ve Kolektif Bellek. İstanbul: Bağlam. Boran, Tunç (2015). “Erken Cumhuriyet Dönemi’nde Taşrada Sinema Seyri: Çankırı Örneği”, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 41, 257-276. Boyle, Karen (2009). “Attractions and distractions: Mums, babies and ‘early’ cinemagoing”, participations: Journal of Audience & Reception Studies, 6 (2): 260-283. Boym, S. 2009. Nostaljinin Geleceği. Çev. F. B. Aydar. İstanbul: Metis. Bottomore, Stephen (2008). “The Sultan and the cinematograph”, Early Popular Visual Culture, 6 (2): 121 — 144. Boyle, Karen (2009). “Attractions and distractions: Mums, babies and ‘early’ cinemagoing”, Participations: Journal of Audience & Reception Studies, 6 (2): 260-283. Bozyiğit, Ali Esat (1999). “Eski Ankara Sinemaları”, Kebikeç: İnsan Bilimleri Dergisi, 9: 171-176. Bromley, Roger (2000). Narratives for a New Belonging: Diasporic Cultural Fictions. Edingburgh: Edingburgh University Press. Brooks, Peter (2014). Psikanaliz ve Hikâye Anlatıcılığı. Çev. H. Demir Atay; H. Atay. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi. Boyer, Pascal; Wertsch, James V. (2015). Zihinde ve Kültürde Bellek. Çev. Y.A. Dalar. İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları. Boym, Svetlana (2009). Nostaljinin Geleceği. Çev. F. B. Aydar. İstanbul: Metis. Büker, Seçil.; Uluyağcı, Canan (1993). Yeşilçam'da Bir Sultan. İstanbul: Afa Yayınları. Campbell, Jan (2005). Film, Cinema, Spectatorship: Melodrama and Mimesis. Cambridge: Polity. Casetti, F. (2009). Inside the Gaze: The Fiction Film and Its Spectator. Blomington, Indianapolis: Indiana University Pres. Casetti, F.; Fanchi, M. (2004). “Introduction”, Cinema & Cie, 5 (Fall): 7-9. Casetti, Francesco (1998). Inside the Gaze: The Fiction Film and Its Spectator. Trans. N. Andrew; C. O’brien. Bloomington, Indianapolis: Indiana University Pres. Casetti, Francesco (2011). “Sinemasal Deneyim”, Çev. D. Kırmızı, sinecine, 2 (2). Chalke, Sheila (2007). “Early Home Cinema The Origins of Alternative Spectatorship”, Convergence,13 (3): 223-230. Claydon, E. Anna (2005). “Learning from the Audience: Cinema Studies, Archiving and Film Societies’ Collections from the 1930s to the 1970s”, Conference Proceedings of Not Gazing, but Watching: the Enigma of the Film Audience. Edinburgh Film Guild. CD-Rom. Connerton, Paul (1999). Toplumlar Nasıl Anımsar? Çev. Alaeddin Şenel. İstanbul: Ayrıntı. Creswell, John N. (2017). Nitel Araştırma Yöntemleri: Beş Yaklaşıma Göre Araştırma ve Araştırma Deseni, Çev. M. Bütün, S. B. Demir vd. Ankara: Siyasal. Çam, Aydın (2018). “1960-1975 Yılları Arasında Adana’da Filmcilik ve Sinemacılık İşi”, İletiş-im, 28: 9-41. Çeliktemel Thomen, Özge (2015). “Hayal Hakikat Olursa: Osmanlı İstanbulu’nda Filmler, Gösterimler, İzlenimler (1896-1909)”. Osmanlı İstanbulu III. Uluslararası Osmanlı İstanbulu Sempozyumu Bildiriler Kitabı. Ed. F. M. Emecen vd. ss. 495-520. İstanbul: İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi; İstanbul Büyükşehir Belediyesi. Denise J. Youngblood (1996). “Early Cinema in Russia and its Cultural Reception” book reviews, Historical Journal of Film, Radio and Television, 16 (2): 275-277 Dhoest, A. (2004). “A Review”, Participation, 1 (2). http://www.participations.org/volume%201/issue%202/1_02_kuhn_review.htm, Son Erişim Tarihi 20.02. 2014. Erdoğan, Nezih (1993). Seyirci: Bir Anlamlama Süreci Olarak Sinema. Ankara: Med-Campus Proje # 126. Erdoğan, Nezih (2001). “Üç Seyirci: Popüler Eğlence Biçimlerinin Alımlanması Üzerine”, ss. 219-230. Ed. Derman, D. Türk Film Araştırmalarında Yeni Yönelimler 2. İstanbul: Bağlam. Erdoğan, Nezih (2017). Sinemanın İstanbul'da İlk Yılları: Modernlik ve Seyir Maceralar. İletişim: İstanbul. Ergül, Hakan; Gökalp, Emre; Cangöz, İncilay (2012). Medya Ne ki… Her şey yalan! Kent Yoksullarının Gündelik Yaşamında Medya. İstanbul: İletişim. Ertaylan, Arzu (2013). “Yeşilçam Döneminde Van’ın Sinema Kültürü”, Turkish Studies: International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8 (8), 1839-1857. Esen, K. (2012). “Perde Ve Sahne Dergisi Çerçevesinde (1941-1945) Erken Cumhuriyet Dönemi Türkiye’sinde Sinema Algısı”, Tarih Okulu, Sonbahar-Kış (13), 69-88. Fiegelson, Kristian (2004). “Sinema ve Toplumsal Kırılmalar”, Çev. M. Öztürk. Der. N. Türkoğlu, M. Öztürk ve G. Aymaz. Kentte Sinema Sinemada Kent. ss. 29-36, İstanbul: Yenihayat Yayıncılık. Fulford, Robert (2014). Anlatının Gücü: Kitle Kültürü Çağında Hikâyecilik: Çev. E. Kardelen. İstanbul: Kolektif. Geraghty, Christine, (2000). “Cinema as a Social Space: Understanding Cinema-Going In Britain, 1947-63”, 42: http://www.frameworknow.com/#!vol-42/c18it. Gledhill, Christine (2007). “Michael Hammond, The Big Show: British Cinema Culture in the Great War 1914-1918” Screen, 48 (1): 125-129. Gorton, Kristyn (2009). Media Audiences: Television, Meaning and Emotion. Edingburgh: Edingburgh University Press. Gripsrude, Jostein (2011). “Sinema İzleyicileri”, Çev. M. İri. Sinema Araştırmaları. Der. Murat İri. ss. 307-324. İstanbul: Derin. Gunning, Tom (1986). “The Cinema of Attraction(s)”, Wide Angle, 8 (3-4): 63-70. Gunning, Tom (1994). “The Whole Town's Gawking: Early Cinema and the Visual Experience of Modernity” , Yale Journal of Criticism, 7 (2): 189-201. Gunning, Tom (2000). “A little light on a dark subject”, Critical Quarterley, 45 (4): http://www.findarticles.com/p/articles/mi_m2584/is_n4_v16/ai_19238745, 5 nisan 2006. Gunning, Tom (2013). “Atraksiyonlar: Nasıl Ortaya Çıktı?“, çev. A. Gön & B. A. Erişen, sinecine, 4 (2). Gunning, Tom (2013). “Atraksiyon[lar] Sineması: Erken Dönem Sinema, Seyircisi ve Avangart“, Çev. Ö. Yaren, sinecine, 4 (2). Haake, Susanne (2016). “Narrative Modes of Cinemagoing Memories”, Alphaville: Journal of Film and Screen Media (Summer, 11): 78–91. Halbwachs, Maurice (2016). Hafızanın Toplumsal Çerçeveleri. Çev. B. Uçar. Ankara : Heretik. Halbwachs, Maurice (2017). Kolektif Hafıza. Çev. B. Barış. Ankara : Heretik. Hall, Stuart (2017). Temsil : Kültürel Temsil ve Anlamlandırma Uygulamaları. Çev. İ. Dündar. İstanbul : Pinhan. Hansen, Miriam (2009). ‘‘ Ilk Dönem Sinema : Kimin Kamusal Alanı’’, Çev. M. İri. Bir Film İzlemek : Pop Kültürü Sökmek. (97-124), İstanbul : Derin. Hayward, Susan (2000). Cinema Studies: The Key Concepts. 3. Ed. London, New York: Routledge. Hubbard, Phil (2004). “Going Out (of Town): New Geographies of Cinema-Going in the UK”, Scope: an online journal of film& tv studies, http://www.scope.nottingham.ac.uk/article.php?issue=feb2004&id=245&section=article, Erişim Tarihi 9 Mart 2009. Huffer, Ian: (2007). ''I wanted to be Rocky, but I also wanted to be his wife!': Heterosexuality and the (Re)construction of Gender in Female Film Audiences' Consumption of Sylvester Stallone”, Particip@tions, Volume 4, Issue 2. Hugett, Nancy (2007). “Everyone was watching!: Strategies of self-presentation in oral histories of cinema-going”, Studies in Australasian Cinema, 1 (3): 261-274. Huyssen, Andrew (1999). Alacakaranlık Anıları: Bellek Yitimi Kültüründe Zamanı Belirlemek. Çev. K. Atakay. İstanbul: Metis. İlyasoğlu, Aynur; Kayacan, Gülay (Yay. Haz. 2006). Kuşaklar, Deneyimler ve Tanıklıklar, İstanbul: Tarih Vakfı. (1. Bölüm: Dünya’da ve Türkiye’de Sözlü Tarih: 15-53), İkinci bölüm: Belgesel Sinema ve Sözlü Tarih: 263-291).: Jancovich, Marc; Faire, Lucy; Stubbings, Sarah (2003). The Place of the Audience: Cultural Geographies of Film Consumption. Londen: British Film Institute. Jarvie, Ian Charles (1970). Towards a Sociology of the Cinema: A Comparative Essay on the Structure and Functioning of a Major Entertaintment Industry. London: Routledge & Kegan Paul. Jarvie, Ian. Charles (1993). “Sosyal Bir Kurum Olarak Sinemaya Gitme” Çev. G. Güçhan, 25. Kare, 5, 22-25. Karabağ Sarı, Çağla. (2013). “2000’lerin 12 Eylül Filmlerinin Üniversiteli Gençler Tarafından Alımlanması”, sinecine: sinema araştırmaları dergisi, 4 (2), 9-39. Karabağ Sarı, Çağla (2014). 12 Eylül Filmlerinin Üniversiteli Gençler Tarafından Alımlanması, Ankara Ü. SBE. Dr. Tezi. Karabağ Sarı, Çağla (2014). İzleyici Araştırmaları ve Politik İmkân Sorunu. Moment Dergi: Hacettepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Kültürel Çalışmalar Dergisi, 1(2), 241-269. Karabağ Sarı, Çağla (2018). Sinema İzleyicisi Araştırmalarında Etnografik Yaklaşımlar: Jackie Stacey ve Lakshmi Srinivas’ın Çalışmaları. Kültür ve İletişim, 41, 34-59. Kaya Mutlu, Dilek (2002). Yeşilçam in Letters: A ‘Cinema Event’ in 1960s Turkey From The Perspective of An Audience Discourse. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Bilkent Üniversitesi/Ekonomi ve Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Kaya Mutlu, Dilek (2005). The Midnight Express Phenomenon: The International Reception of the film Midnight Express. İstanbul: The Isis Press. Kaya Mutlu, Dilek (2007). “The Russian Monument at Ayastefanos(San Stefano): Between Defeat and Revenge, Remembering and Forgetting”, Middle Eastern Studies, 43 (1):75-86. Kaya Mutlu, Dilek (2010). “Between Tradition and Modernity:Yeşilçam Melodrama, its Stars, and their Audiences”, Middle Eastern Studies, 46 (3): 417–431. Kaya, Dilek (2017). “Eski İzmir Sinemaları ve Yıldız Sineması: Mekân, Toplum, Seyir” , Sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi, 8(2), 93-138. Karagözoğlu, İnal (2004). Ankara’da Sinemalar Vardı. Ankara: Bileşim. Kaynar, Hakan (2009). “Al Gözüm Seyreyle Dünyayı: İstanbul ve Sinema”, Kebikeç, 27: 191-220. Kaynar, Hakan (2012). Projesiz Modernleşme: Cumhuriyet İstanbul’undan Gündelik Fragmanlar. İstanbul: İstanbul Araştırmaları Enstitüsü. Kırel, Serpil (2005). Yeşilçam Öykü Sineması. İstanbul: Babil. Kırel, Serpil (2010). Kültürel Çalışmalar ve Sinema. İstanbul: Kırmızı Kedi. Kırel, Seril (2015). “Seyir ve Deneyim Açısından Sinema Salonu Nasıl Bir Yerdir?”, Sinema Neyi Anlatır. Der. Ayşen Oluk Ersümer. Ss.207-246. İstanbul: Hayalperest. King, Nicola (2000). Memory, Narrative, Identity: Remembering the Self. Edingburgh: Edingburgh University Press. Klenotic, Jeffrey F (1998). “Class Markers In The Mass Movie Audience: A Case Study In The Cultural Geography Of Moviegoing,...”, Communication Review, 1998, 2 (4). Klinger, Barbara (2008). “Say It Again, Sam: Movie Quotation, Performance and Masculinity”, Particip@tions, Volume 5, Issue 2. http://www.participations.org/Volume%205/Issue%202/5_02_klinger.htm, 15 Aralık 08. Kuhn, Annette (1999). “Cinemagoing in Britain in the 1930’s: Report of a Questionnarie Survey”, Historical Journal of Film, Radio and Television, 19 (4): 531-543. Kuhn, Annette (2002). An Everyday Magic: Cinema and Cultural Memory. London, NY: I. B. Tauris. Kuhn, Annette (2011). “What to do with cinema memory?”. Explorations in New Cinema History: Approaches and Case Studies. Ed. Maltby, R.; Biltereyst, D., Meers, P. Malden, MA: Blackwell. ss. 85–97. Küçükkurt, Fatma; Yaylagül, Levent (2000). “Sinemanın Gizli Kahramanları: Sinema Makinistleri”, www.kameraarkasi.org, Erişim Tarihi 15 Aralık 2011. Kyrou, Ado (2004). Sinema Seyircisinin El Kitabı. Çev. S. Taylaner. İstanbul: Es. Liman, Ali Sait (2014). “Gaziantep’te Sinema, Seyir ve Seyirci (1923-1980)”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 47, 97-124. López, Ana M. (2000). “Early Cinema and Modernity in Latin America”, Cinema Journal, 40 (1): 48-78. Macor, Alison (2002). “Girl Trouble: Women Go to the Movies”, The Review Of Communication, 2.1. Maltby, Richard vd. Ed. 2011. Explorations in New Cinema History. Malden: Blackwell. (January 2002): 35-38. Mayne, Judith (1993). Cinema and Spectatorship. London, New York: Routledge. Medin, Burak (2018). “Günümüz Sinema Seyir Gündeminin Belirlenmesi”, İletiş-im, 28: 43-62. Muğan Akıncı, G. 2013. “Gençler ve Alışveriş Merkezleri (AVM’ler): AVM Kullanım Tercihleri Hakkında Bir Alan Çalışması”, Megaron, 8(2),87-96. McNeil, Isabella (2009). Memory and the Moving Image. Edingburgh: Edingburgh University Press. McKernan, Luke (2008). “A fury for seeing: Cinema, audience and leisure in London in 1913”, Early Popular Visual Culture, 6 (3): 271-280. Meers, Philippe (2001). “Is There An Audience In The House?”, Journal of Popular Film & Television, 29 (3) Meers, Philippe; Danıël Bıltereyst; Lıes Van De Vıjver (2010). “Metropolitan vs rural cinemagoing in Flanders”, 1925–75”, Screen, 51 (3): 272-280. Mills, Amy (2014). Hafızanın Sokakları: İstanbul’da Peyzaj, Hoşgörü ve Ulusal Kimlik. Çev. C. Soydemir. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları. Moores, Shaun (1995). Interpreting Audiences. London: Sage. Morley, David (1992). Television, Audience and Cultural Studies. London: Routledge. Morva, Ahsen Deniz (2006). “Bir serbest Zaman Etkinliği Olarak Sinema”, İstanbul Üniversitesi iletişim Fakültesi Dergisi, 27: 113-124. Naficy, Hamid(2008). “For a theory of regional cinemas: Middle Eastern, North African and Central Asian cinemas”, Early Popular Visual Culture,6 (2): 97 -102. Nora, Pierre (2006). Hafıza Mekânları. Çev. Mehmet Emin Özcan. Ankara: Dost. Odabaşı, İsmail Arda (2017). Milli Sinema: Osmanlı’da Sinema Hayatı ve Yerli Üretime Geçiş. İstanbul: Dergah. Olick, Jeffrey K. (2014). “Kolektif Bellek: İki Farklı Kültür”, Çev. M. Güneşdoğmuş. Moment Dergi, 1(2): 175-211. Özen, Emrah (2013). “Sinema Tarihi Çalışmalarında Önemli Bir Proje: Homer Çalışmaları”, sinecine, 4 (2). Özgen, Neşe (2006). “Seçici Unutmanın Tanıklıkları”, Kuşaklar, Deneyimler ve Tanıklıklar. Yay. Haz. Aynur İlyasoğlu, Gülay Kayacan, ss. 177-199. İstanbul: Tarih Vakfı. Özsoy, Aydan (2017). “Sinema, Yeni Seyir Deneyimleri ve Çocuk İzleyici”, TRT Akademi, 2 (4): 356-374. Özyürek, Esra (2008). Modernlik Nostaljisi: Kemalizm, Laiklik ve Gündelik Hayatta Siyaset. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yay. Öztürk, Serdar (2013). “Türkiye’de Sinema Mekânlarını Sözlü Tarih Üzerinden Çalışmak”, Milli Folklor 25 (98): 19-31. Özuyar, Ali (2015). Sessiz Dönem Türk Sinema Antolojisi (1895-1928). İstanbul: Küre. Özyüksel, Gazanfer (2015). “Çorum’da Sinema”, Çorum Kültür ve Sanat Dergisi, Sayı: 3, http://www.corumkulturturizm.gov.tr/TR,58726/corumda-sinema---gazanfer-eryuksel.html, Erişim tarihi 16 Aralık 2015. Page, Joanna (2005). “Memory and the spectator in postdictatorship Argentina: misreading D’Angiolillo’s Potestad”, Studies in Hispanic Cinemas, 2 (1): 15-27. Parikka, Jussi (2017). Medya Arkeolojisi Nedir? Çev. E. Kılıç. İstanbul: Koç Üniversitesi Yay. Pušnik, Marusa (2015). “Cinema culture and audience rituals: Early mediatisation of society”, Anthropological Notebooks, 21 (3): 51-74. Radstone, S. 2000. (Ed.). Memory and Methodology, Oxford: Berg. Randall, W. (1999). Bizi Biz Yapan Hikâyeler. İstanbul: YKY. Ravenscroft, Neil, Chua, Steven and Wee, Lynda Keng Neo (2001). “'Going to the movies: cinema development in Singapore', Leisure Studies, 20:3, 215 – 232. Ravazzoli, Elisa (2016). “Cinemagoing as Spatially Contextualised Cultural and Social Practice.” Alphaville: Journal of Film and Screen Media, (11): 33–44. Reddacliff, Anne (2004). “Fashion, femininity and female spectatorship:Cinema-going in the 1940s and 50s, http://66.249.93.104/search?q=cache:3nKqHv23h80J:www.uow.edu.au/arts/archives/research/2002_2004ss/reddacliffe.pdf+. Reeves, Nicholas (1997). “Cinema, spectatorship and propaganda: 'Battle of the Somme' and its contemporary audience – 1916”, Historical Journal of Film, Radio and Television, March, http://www.findarticles.com/p/articles/mi_m2584/is_n1_v17/ai_19417777, 5 Nisan 2006. Riceour, Paul (2011). Hafıza, Tarih, Unutuş. Çev. M. Emin Özcan. İstanbul: Metis. Richards, Helen (2003). “Memory Reclamation of Cinema Going in Bridgend, South Wales, 1930–1960”, Historical Journal of Film, Radio and Television, 23 (4): 341-355. Sancar, Mithat (2008). Geçmişle Hesaplaşma: Unutma Kültüründen Hatırlama Kültürüne. İstanbul: İletişim. Sarlo, Beatriz (2012). Geçmiş Zaman: Bellek Kültürü ve Özneye Dönüş Üzerine Bir Tartışma. Çev. P. B. Charum, D. Ekinci. İstanbul: Metis. Sedgwick, J. (2000). Popular Film-going in 1930s Britain: A Choice of Pleasures. Exeter: University of Exeter Press. Sedgwick, J. (2011). “Patterns in First-Run and Suburban Film-going in Sydney in the mid-1930s”. Explorations in New Cinema History. Ed. Maltby, R., Biltereyst, D., Meers, P. ss. 140-58. Malden: Blackwell. Srinivas, Lakshmi (2002). “The active audience: spectatorship, social relations and the experience of cinema in India”, Media Culture Society, 24 (2): 155-173. Shrinivas, Lakshmi (2010). “Cinema halls, locality and urban life”, Ethnography (11): 189-204. Shrinivas, Lakshmi (2010) “Ladies queues, 'roadside Romeos,' and balcony seating: Ethnographic observations on women's cinema-going experiences”, South Asian Popular Culture, 8 (3): 291-307. Skopal, Pavel (2011). “It is not enough we have lost the war – now we have to watch it!” Cinemagoers’ attitudes in the Soviet occupation zone of Germany (a case study from Leipzig)”, Participation: Journal of Audience & Reception, 8 (2): 497-521. Smith, J. 2017. “Film History”, Making History: The changing face of the profession in Britain, http://www.history.ac.uk/makinghistory/resources/articles/film_history.html, Erişim Tarihi 13.10.2017. Sorlin, Pierre (2004). “Eğlence Tarihinde Sinema”, Çev. B. Odabaşı. Kentte Sinema Sinemada Kent. (Der.). N. Türkoğlu, M. Öztürk ve G. Aymaz, ss. 17-24. İstanbul: Yenihayat Yayıncılık. Stacey, Jackie. (1994). Star Gazing: Holywood Cinema and Female Spectatoship. Routledge, London and NY. Staiger, Janet (1992). Interpreting Films: Studies in the Historical Reception of American Cinema. Princeton: Princeton UP. Staiger, Janet (2000). Perverse Spectators: The Practices of Film Reception. New York, London: New York University Press. Stokes, M. (2001). “Introduction: Historical Hollywood Spectatorship”, Hollywood Spectatorship: Cahnging Perceptions of Cinema Audiences. Ed. M. Stokes; R. Maltby. ss.1-16. London: BFI. Stokes, Melvyn; Richard Maltby (Ed. 2001). Changing Percept,ons of Cinema Audiences. London: BFI. Stokes, M.; Maltby, R. (Ed). (1999). Identifying Hollywood’s Audiences: Cultural Identity and the Movies, London: British Film Institute. Stokes, Melvyn; Maltby, Richard (Ed). (1999). American Movie Audiences: From the Turn of the Century to the Early Sound Era. London: British Film Institute. Stokes, Melvyn; Maltby, Richard (Ed). (2001). Hollywood Spectatorship: Changing Perceptions of Cinema Audiences, London: British Film Institute. Stokes, Melvyn.; Maltby, Richard (Ed). (2004). Hollywood Abroad: Audiences and Cultural Exchange London. London: British Film Institute. Storey, John (2000). Popüler Kültür Çalışmaları. İstanbul: Babil. Talbot, Mary (2006). Media Discourse: Representation and Interaction. Edingburgh: Edingburgh University Press. Taş Öz, P. (2012). “Pelikülden Dijitale Sinemada Seyir Kültürü ve Seyircinin Değişen Konumu”, TOJDAC: The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, April, 2 (2), 65-73. Thompson, Paul (1999). Geçmişin Sesi: Sözlü Tarih. Çev. Ş. Layıkel. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yay. Tomsic, Mary (2005). “Women's Memories of Cinema-Going: More Than the Only Thing Left to do in Victoria's Western District”, History Australia, 2 (1): 6-1-12. DOI Number: http://dx.doi.org/10.2104/ha040006. Tsivian, Yuri (1994). Early Cinema in Russia and Its Cultural Reception. London, New York: Routledge. Tüzün, Selin (2013). “Multipleks Sinema Salonları ve Türkiye Örneğinde Sinema Sektöründe Değişen Güç Dengeleri”, sinecine, 4 (1). Uybadın, Aynülhayat (2016). “Ev Kadınlarının Sanat Filmlerini Anlamlandırma Süreci Üzerine Bir Alımlama Çalışması: Hayat Var Örneği”, sinecine, 7 (2).

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024