MEDYA VE KADIN

İzlence Formu

Ders Adı MEDYA VE KADIN Kod RATS9038
Kredi 3 AKTS 7
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. NEŞE KARS TAYANÇ
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, kitle iletişim araçlarında toplumsal cinsiyet kavramları ve özellikle kadının konumlanması konusunda derinlemesine çalışma yapılması için yöntemlerin pekiştirilmesinin sağlanmasıdır.

İçerik

Toplumsal cinsiyet bağlamında kadın ve erkeğin nasıl algılandığının, medyada konu olarak kadının nasıl yansıdığı, medya çalışanı kadınların kadına bakışının erkeklere göre farkının araştırılması, tüm bunların çağdaş ve eşit haklara sahip toplum yaratmadaki öneminin vurgulanıp anlaşılması.

Öğretim Yöntemleri

Anlatım, televizyon kanallarındaki programlar üzerine tartışma, ulusal kanallardaki haber bültenleri ve program analizleri yoluyla medya-kadın ilişkisinin karşılıklı algılanış biçimi üzerine araştırma yapılması ve proje üretilmesi şeklinde işlenir.

Kaynaklar

Dona Harraway, Siborg Manifestosu, Feminist Kitaplık, Füsun Tayanç, Tunç Tayanç, Dünyada ve Türkiye?de Tarih boyunca Kadın, Düşünce Dizisi Joan W. Scott, Toplumsal Cinsiyet: Faydalı Bir Tarihsel Analiz Kategorisi, Feminist Kitaplık, Süleyman İrvan, Mutlu Binark, Kadın ve Popüler Kültür, Ark Yayınevi, Süleyman İrvan, Medya Kültür Siyaset, Alp Yayınevi,

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024