SİNEMA REKLAM İLİŞKİSİ

İzlence Formu

Ders Adı SİNEMA REKLAM İLİŞKİSİ Kod RATS7105
Kredi 3 AKTS 7
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Doç. Dr. MESUT AYTEKİN
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Sanatın ve edüstrinin bir araya geldiği toplumları ve kültürleri derinden etkileyen sinemanın, reklam ile olan ilişkisini farklı yönleri ile el almaktır. Aynı zamanda reklamıkendi ürünlerini tanıtmak için kullanan, reklam sektörünün bir parçası olan ve reklamı konu olarak işleyen sinemanın bu süreç içerisindeki devinimini ortaya koymak.

İçerik

Sinema Endüstrisi ve temel kavramları hakkında bilgi verildikten sonra reklam alanında temel kavramları ele alınacaktır. Reklamcılığın türleri ve ilgili diğer endüstrilerle ilişkisine de değinilecek ve onu oluşturan unsurlar açıklanacaktır. Sinema ile reklamın sarmal ilişkisi örnekleri ile ortaya konacaktır. Film analizleri, sunum ve tartışma ile zenginleştirilerek reklamın sinema ile olan ilişkisi örnekler üzerinden ortaya konacaktır.

Öğretim Yöntemleri

Sinema ve Reklam konusunda temel kaynaklar doğrultusunda ders anlatılır. Sunum ve filmlerle ders desteklenerek ödev çalışmaları ile dersin daha iyi kavranması sağlanır.

Kaynaklar

Kültürel Çalışmalar ve Sinema, Serpil Kırel, Kırmızı Kedi Yayınevi Politik Kamera, Çağdaş Hollywood Sinemasının İdeolojisi Ve Politikası, Douglas Kellner, Michael Ryan Filmler Hayatımızı Nasıl Etkiler?, David Thomson, Alfa Yayıncılık Sinema Savaşları, Douglas Kellner, Metis Sinemanın Temel Kavramları, Susan Hayward, ES Yayınları Sinemayı Anlamak, Mike Wayne, De Ki Yayınları Reklam (Zekayı Sihre Dönüştürmek), John Hegarty, Mediacat Yayıncılık Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları Reklam Terimleri ve Kavramları Sözlüğü (İngilizce-Türkçe), Tanses Gülsoy, Adam Yayınları Ürün Yerleştirme, Deniz Zeren , Önder Ziya Paylar, Karahan Yayınevi

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024