Ders Adı | TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ | Kod | OREM4065 |
Kredi | 2 | AKTS | 3 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 2 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. KÜÇÜK HÜSEYİN KOÇ |
Dersin Veriliş Türü | |||
Toplam Kalite Yönetimini ve bu anlayışın uygulamaya kazandırılması için gerekli yaklaşım, yöntem ve uygulamaların öğretilmesi
Toplam Kalite Yönetimi (TKY)’nin temel kavramları. TKY yolculuğundaki temel adımlar. Geleneksel anlayış, müşteri bilinci, süreç iyileştirme, yenilik ve yaratıcılık, görevlendirme. Kalite güvence sistemi . Seçilmiş iyi uygulama örneklerinin tartışılması.
Sunuş, Sorgulama, Beyin Fırtınası Uygulamaları, Performans Esaslı Grup Çalışmaları
KOÇ, K.H.,2012: Toplam Kalite Yönetimi Ders Notları, İ.Ü.Orman Fakültesi, OEM Bölümü, Yayınlanmamış, İstanbul,Şubat 2012 WEAVER,C.N., 1997: Toplam Kalite Yönetimi?nin Dört Aşaması, Sistem Yayıncılık YENERSOY, G. 1994:ISO 9000 Nedir? Niçin? Nasıl? Rota Yayın Yapım Tanıtım, 1. Baskı. 1 KOBU, B., 1987: Endüstriyel Kalite Kontrolü, İ.Ü.Y: 3425, İstanbul, 1987. PERŞKİRCİOĞLU,N.,1999: Kalite Yönetiminde ISO 9000 Uygulamaları, MPM Yayın No: 620. BOZKURT, R., : ISO 9000 ve Belgelendirme, Verimlilik Dergisi Özel Sayı/1993. BOZKURT, R., 1998: Kalite İyileştirme Araç ve Yöntemleri, MPM Yayın No: 630. Türk Standartları Enstitüsü: ISO 9000 Serisi Standartları. TSUTSUMI,S., 1999: Toplam Kalite Yönetimi Uygulamalarında Süreklilik ve Başarı, ISO