PAZARLAMA

İzlence Formu

Ders Adı PAZARLAMA Kod OREM4040
Kredi 2 AKTS 4
Z/S Zorunlu Teorik Saat 2
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. KÜÇÜK HÜSEYİN KOÇ
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Bu dersin sonunda öğrenci: Pazarlama kavramının çağdaş içeriğine uygun olarak pazarlama ilkelerini tanıyan, bir pazarlama yönetim planı hazırlamak için gerekli altyapıya sahip bir hale gelmektedir

İçerik

Pazarlamanın tanımı, kapsamı, tarihsel süreç içerisinde gelişimi, pazarlama yönetimiyle ilgili temel kavramlar: pazarlama karması, pazar bölümlendirme, pazarlama çevresi, tüketici davranışı ve etkileyen faktörler, Pazarlama karmasının mal bileşeni ve kapsamı, fiyat: fiyatlandırma yöntemleri, strateji ve taktikleri, dağıtım: dağıtım kanalları, oluşturma ilkeleri, politikaları, fiziksel dağıtım, tutundurma: kişisel satış, reklam, tanıtım ve halkla ilişkileri satış tutundurma, odun hammaddesi satış zamanı ve yöntemleri

Öğretim Yöntemleri

Öğretim üyesinin konferans şeklindeki sunumları ve sınıf tartışmaları

Kaynaklar

İlter, E., Ok, K., 2012: Ormancılık ve Orman Endüstrisinde Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, ISBN: 978-975-96967-5-7. 423 sayfa. Ankara

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024