Ders Adı | PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI | Kod | ISLE4165 |
Kredi | 3 | AKTS | 5 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. OYLUM ALTUNA |
Dersin Veriliş Türü | |||
Bu dersin amacı, “Pazarlama Araştırması” kavramının tanımını ve kapsamını, pazarlama sistemindeki yerini ve önemini, araştırma kapsamına dahil olabilecek konuları, karar alma süreci ile etkileşimine göre pazarlama araştırması çeşitlerini, pazarlama araştırması sürecinin aşamalarını, pazarlama araştırmasındaki etik hususları incelemektir.
Pazarlama araştırmaları temel kavramlar, pazarlama araştırması süreci, kalitatif ve kantitatif araştırma teknikleri, analiz, değerleme ve raporlama.
Konferans, Haftalık Ödevler, Dönem Projesi, Sunum
Ercan Gegez (2015). Pazarlama Araştırmaları, Beta Yayınları, Geliştirilmiş 4. Baskı Kemal Kurtuluş (2010). Araştırma Yöntemleri, Türkmen Kitabevi. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Beta Yayınları. Malhotra, Naresh, K. (2009). Marketing Research: An Applied Orientation(6th Ed.), Prentice Hall. Malhotra, Naresh, K. (2002). Basic Marketing Research, Prentice Hall. Lisansüstü Tez Hazırlama Yönergesi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (http://sbe.istanbul.edu.tr) Lisansüstü Tez ve Proje Yazım El Kitabı (2006 – 2007) Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (http://sbe.marmara.edu.tr/pdf/TezYazimKl.pdf)