PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI

İzlence Formu

Ders Adı PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Kod ISLE4165
Kredi 3 AKTS 5
Z/S Zorunlu Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. OYLUM ALTUNA
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, “Pazarlama Araştırması” kavramının tanımını ve kapsamını, pazarlama sistemindeki yerini ve önemini, araştırma kapsamına dahil olabilecek konuları, karar alma süreci ile etkileşimine göre pazarlama araştırması çeşitlerini, pazarlama araştırması sürecinin aşamalarını, pazarlama araştırmasındaki etik hususları incelemektir.

İçerik

Pazarlama araştırmaları temel kavramlar, pazarlama araştırması süreci, kalitatif ve kantitatif araştırma teknikleri, analiz, değerleme ve raporlama.

Öğretim Yöntemleri

Konferans, Haftalık Ödevler, Dönem Projesi, Sunum

Kaynaklar

Ercan Gegez (2015). Pazarlama Araştırmaları, Beta Yayınları, Geliştirilmiş 4. Baskı Kemal Kurtuluş (2010). Araştırma Yöntemleri, Türkmen Kitabevi. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Beta Yayınları. Malhotra, Naresh, K. (2009). Marketing Research: An Applied Orientation(6th Ed.), Prentice Hall. Malhotra, Naresh, K. (2002). Basic Marketing Research, Prentice Hall. Lisansüstü Tez Hazırlama Yönergesi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (http://sbe.istanbul.edu.tr) Lisansüstü Tez ve Proje Yazım El Kitabı (2006 – 2007) Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (http://sbe.marmara.edu.tr/pdf/TezYazimKl.pdf)

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024