SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ

İzlence Formu

Ders Adı SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ Kod RATS9105
Kredi 3 AKTS 7
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Doç. Dr. ÖZGÜ YOLCU
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Dersi alan öğrencilerin sosyal medya için içerik hazırlarken nelere dikkat etmesi gerektiği ve etkili içeriklerin nasıl olması gerektiği hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak. Sosyal medyada içerik yönetiminin etkili şekilde yapılabilmesi için gerekli bilgileri aktarmak.

İçerik

Sosyal Medyada Yönetimi dersinin içeriğinde şunlar yeralacaktır: Sosyal Medyada İçerik Pazarlama Stratejisinin Oluşturulması, Fotoğraf ve Özçekim, Twitter’da Fotoğraf Kullanımı, Instagram’da Fotoğraf Kullanımı, Çekim Teknikleri (Çekim Ölçekleri, Kamera Devinimi ve Açılarıyla Yaratılan Anlam, Aydınlatma ve Renklerin Anlamı, Ses, Ses Efektleri ve Müzik, Uzam ve Sürem, Kurgulama), Youtube’da Video Kullanımı, İnfografikler, Haber ve Twitter’da Haber Paylaşımı, Reklam Filmlerinde Düşünsel Yaratım Süreci, Viral Pazarlama ve Sosyal Medyada Reklam Paylaşımı

Öğretim Yöntemleri

Öğrenciler dersin öğretim üyesi tarafından hazırlanmış ve sisteme önceden yüklenmiş olan ders kitabını incelemiş olarak derse katılır. Canlı ders slayt eşliğinde gerçekleştirilir. Konular dersin öğretim üyesi tarafından güncel örnekler verilerek anlatılır. Öğrencilerin, derste öğretim üyesi tarafından verilen temel bilgiler ve güncel örneklere dayanarak konu hakkında kendi fikirlerini oluşturmaları ve ders ortamında paylaşmaları beklenir. Öğretim üyesi veya öğrenciler tarafından sorulan sorulararacılığıyla öğrencilerin kendi yorumlarını yapmaları ve kendi bakış açılarını ortaya koymaları için uygun ortam yaratılmaya çalışılır

Kaynaklar

Sosyal Medya Sanatı (Guy Kawasaki, Peg Fitzpatrick), Türkiye ve Sosyal Medya (Onur Yazıcıoğlu, Dağhan Irak)

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024