EĞİTİMDE GRAFİK TASARIMI VE CANLANDIRMA KULLANIMI

İzlence Formu

Ders Adı EĞİTİMDE GRAFİK TASARIMI VE CANLANDIRMA KULLANIMI Kod BOTE3034
Kredi 3 AKTS 5
Z/S Zorunlu Teorik Saat 2
Uygulama Saat 2 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. SELÇUK HÜNERLİ
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Grafik tasarımı, bir mesajı iletmek için metnin ve görsellerin algılanabilir ve görülebilir bir düzlemde organize edilmesidir. Kavramlar, bilgisayar ortamında tasarım ilkeleri doğrultusunda grafiklerle ifade edildiğinde, anlamlı organizasyonlar oluşturarak varolurlar. Bu özelliklerinden dolayı grafik tasarımı eğitimde etkili bir araç durumuna gelmiştir. Grafik tasarımı; kavramları, öğeleri ve görselleri doğru kurallar ve ilkeler eşliğinde yapılandırarak öğretim tasarımında kullanıldığında, eğitim programında önceden saptanan hedeflere ulaşılmasında kolaylık sağlayacaktır. Ayrıca eğitimde grafik tasarımı ve canlandırma kullanılarak, içeriğin öğrencilere daha etkili sunulması mümkün olurken, kalıcı öğrenme sağlanabilmektedir.

İçerik

Grafik iletişimi nedir? Grafik tasarım nedir? Tasarım süreci ve ilkeleri; Grafik tasarımının tarihçesi; Grafik tasarımında yaratıcılık; Grafikte temel tasarım elemanları; Grafik Tasarımın Uygulama Alanları (Tipografik İletişim, Grafik Simgeler -Amblem, Simgesel İşaret, Logo ve Ticari Markalar-, Görsel Kimlik Tasarımı, Afiş Tasarımı); Temel Grafik Bilgisi (Piksel Derinliği, Sıkıştırma, Resim Formatı Seçimi, Çözünürlük); grafik çizim programı (Photoshop, Fireworks, vb.) (Araç Kutusu; Katmanlar; Filtreler; Efektler), canlandırma, canlandırmada script dilini kullanarak temel düzeyde program geliştirme; Eğitimde animasyonun kullanım ilkeleri; Animasyon programı kullanarak bir eğitim yazılımı geliştirme.

Öğretim Yöntemleri

Sunuş Yoluyla, Buluş Yoluyla, Araştırma, Tartışma, Soru Cevap, Gösteri

Kaynaklar

Çetin, Ç., 2003, Bilgisayar Grafikleri, Grafik Programlama, Seçkin Yayıncılık

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024