EĞİTİM PSİKOLOJİSİ

İzlence Formu

Ders Adı EĞİTİM PSİKOLOJİSİ Kod BOTE1012
Kredi 3 AKTS 4
Z/S Zorunlu Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Dr. Ögr. Üyesi CENGİZ POYRAZ
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Psikoloji ve eğitim psikolojisinin tanımını, çalışma alanlarını, gelişimle ilgili temel kavramları, gelişimin ilkelerini, gelişim kuramlarını, gelişimin farklı alanlarını (fiziksel bilişsel duygusal...), öğrenme ve öğretimle ilgili farklı kuramları ve öğrenmeyi etkileyen faktörleri kavrayabilme.

İçerik

Psikoloji ve eğitim psikolojisinin tanım ve işlevleri, çocuk ve ergen gelişimi, fiziksel, sosyal, bilişsel, duygusal ve ahlaki gelişim; öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler, günümüzdeki öğrenme kuramları (Davranışçı, bilişsel kuramlar özellikle yapılandırmacı öğrenme kuramları vb.), etkili öğretim ve etkili öğretimi etkileyen faktörler; motivasyon, bireysel farklılıklar ve öğrencilerin grup içindeki davranışları.

Öğretim Yöntemleri

Öğretim Yöntemleri Sunuş Yoluyla, Araştırma, Soru Cevap, Düz Anlatım, Sokratik Tartışma. Grup Tartışması, Beyin Fırtınası. Ödev.

Kaynaklar

1. Ergin, H. ve Yıldız, A. (2010) Gelişim Psikolojisi, Ankara, Nobel Yayın. 2. Yeşilyaprak B. (2007) Eğitim Psikolojisi. Ankara: PegemA. 3. Kaya, A. (2007) Eğitim Psikolojisi. Ankara: PegemA 4. Senemoğlu, Nuray (1997). Gelim ve Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Gönül Yayıncılık

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024