Ders Adı | DENİZCİLİKTE MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ | Kod | DUIM3135 |
Kredi | 2 | AKTS | 2 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 2 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Dr. Ögr. Üyesi GÜZİDE ÖNCÜ EROĞLU PEKTAŞ |
Dersin Veriliş Türü | |||
1. Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY)’in farklı bakış açıları ve uygulamaları ile ilgili temel bilgi oluşturmak 2. MİY’in, Müşteriler üzerindeki etkilerini açıklamak. 3. Kurum içindeki MİY teknolojileri ve uygulamalarını tanıtmak 4. Günümüz teknolojik gelişmelerinin müşteri nasıl etkilediğini anlatmak ve MİY kavramını geleceği ile ilgili öngörü oluşturmak.
Ders kapsamında Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY) organizasyonlar için stratejik bir süreç olarak incelenmektedir. Bu kapsamda MİY, müşteri değeri ve tatminini sağlayarak, karlı müşterilerle ilişki kurma, sürdürmek için harcanan tüm çabalar olarak tanımlanmaktadır. Süreç, strateji ve teknoloji boyutlarına odaklanan derste öğrencilere MİY’in temelleri ve endüstrideki uygulamalar anlatılmaktadır.
Ders ile ilgili Konferanslar Makale ve konu ile ilgili Araştırma ve Vaka Analizleri
Buttle, Francis. (2009). Customer Relationship Management, (2nd Edition). Elsevier Publishing "Müşteri İlişkileri Yönetimi" Yavuz Odabaşı, Greenberg, Paul (2009) CRM.