SOSYAL GÖSTERGEBİLİM

İzlence Formu

Ders Adı SOSYAL GÖSTERGEBİLİM Kod RATS8141
Kredi 3 AKTS 9
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Doç. Dr. GÜLİN TEREK ÜNAL
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Görsel eserlerdeki her tür kodun, ögenin sosyo-kültürel çözümlemesinin yöntemlerini aktarmak; bu bağlamda, çizgi filmlerdeki karakterlerin ve müzik albüm kapaklarının sosyo-kültürel çözümlemesini yapabilmenin yöntemlerini bilinir kılmak, göstergebilime büyük katkıda bulunan Umberto Eco'yu, sinema ile göstergebilimi bir araya getiren Christian Metz'i bilinir kılmak, eleştirel açıdan Marksist söylemin özelliklerini aktarmak, film izlenceleri ile kuramları pekiştirmek, Korku Sineması, Western, Fantastik Sinema, Bilim Kurgu Sineması ve Müzikallerdeki tür kodlarını çözümlemeyi mümkün kılmak ve öğrencilerin bu bağlamda akademik üretimde bulunmalarını sağlamaktır.

İçerik

Göstergelerin sosyo-kültürel çözümlemesini aktarmak; göstergebilimin tarihçesini ve göstergebilime katkıda bulunan düşünürleri bilinir kılmak, sinema ile göstergebilim arasındaki ilişkiyi aktarmak, eleştirel açıdan Marksist söylemin özelliklerini aktarmak, film izlenceleri ile kuramları pekiştirmek, Korku Sineması, Western, Fantastik Sinema, Bilim Kurgu Sineması ve Müzikallerdeki tür kodlarının çözümlenmesi

Öğretim Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, İletişimsel model, görsel işitsel model

Kaynaklar

Göstergebilimin ABC'si (Mehmet Rifat), Göstergebilime Giriş (Fatma Erkman- Akerson, Sinemada Anlam Yaratma (Seçil Büker), Pasajlar (Walter Benjamin), Gelenek ve Bireysel Yeti (T.S. Elliot), Göstergebilim (Bahar Dervişcemaloğlu), Göstergebilim (Pierre Guiraud), 20. Yüzyılda Dilbilim ve Göstergebilim Kuramları (Mehmet Rifat), Göstergebilimsel Serüven (Roland Barthes), Göstergebilim ve Gramatoloji (Jacques Derrida), Alımlama Göstergebilimi (Umberto Eco), Popüler Sinema ve Türler (Nilgün Abisel)

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024