TRANSMEDYA ANLATILARI

İzlence Formu

Ders Adı TRANSMEDYA ANLATILARI Kod RAST4398
Kredi 3 AKTS 5
Z/S Zorunlu Teorik Saat 2
Uygulama Saat 2 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Doç. Dr. GİZEM PARLAYANDEMİR
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Transmedya anlatılarda öykü, romanlar, filmler, televizyon dizileri, işitsel mecralar, video oyunları, çizgi romanlar, web siteleri gibi bir dizi farklı medya platformları üzerinde açılır. Bu transmedyal hikayeler, uyarlamadan ziyade tutarlı bir hikaye evrenini oluşturan tekil bütünlüklerdir. Transmedya anlatı stratejileri, büyük ölçekli Hollywood markalarından, sosyal medya üzerinden işleyen bağımsız yapımlara, ticari reklam projelerinden, sosyal sorumluluk amaçlı kampanyalara farklı amaçlarla kullanılabilirler. Bu derste, yeni medya ekolojisi, yöndeşme kültürü ve çağdaş anlatılar literatürüne dair kuramlar ile ilişkili olarak transmedya anlatı terminolojisi ele alınacak, küresel ve yerel örnekler üzerinden transmedya anlatı stratejileri incelenecektir.

İçerik

Transmedya, farklı iletişim araçları (radyo, televizyon, sinema, bilgisayar oyunları vb.) üzerinden deneyimlenen anlatıların entegrasyonunu ifade eder. İdeal olarak bir transmedya anlatı, çok sayıda medya platformunda açılır ve her yeni metin bütüne kendine özgü ve değerli bir katkıda bulunur. Transmedya, medyalar arası sınırların silikleştiği yöndeşme çağında farklı medyalar için stratejik içerik oluşturma ve medyalar arası planlama stratejilerine odaklanmaktadır.

Öğretim Yöntemleri

Sınıf seviyesine uygun ve bireysel ihtiyaçları göz önünde bulunduran, öğrenci merkezli, katılımlı soru cevap şeklinde tartışma ortamlı anlatısal öğretim yöntemi

Kaynaklar

Transmedya Hikayeciliği (Süleyman Karaçor, Duygu Aydın, Aşina Güler)

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024