EBEVEYN OLMA VE ÇOCUK YETİŞTİRME TUTUMLARI

İzlence Formu

Ders Adı EBEVEYN OLMA VE ÇOCUK YETİŞTİRME TUTUMLARI Kod PSKL3027
Kredi 2 AKTS 4
Z/S Seçmeli Teorik Saat 2
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencileri, ebeveyn olma süreci, bağlanma, çocuk yetiştirme tutumları ve tutumların çocukların kişilik ve sosyal gelişimi üzerindeki etkileri konularında bilgilendirmektir.

İçerik

Bu derste, anne babalığı etkileyen faktörler, çocuğun sosyalleşme sürecinde ebeveynlerin yeri, bağlanma süreci, çocuk yetiştirme tutumları, çocuk yetiştirme tutumları konusundaki teorik yaklaşımlar ve ebeveyn tutumlarının çocuklar üzerindeki etkileri konuları ilgili literatürler ışığında incelenecektir. Ayrıca vaka örnekleri üzerinde durulacaktır.

Öğretim Yöntemleri

Dersler sözlü anlatım, soru cevap ve tartışma teknikleri kullanılarak işlenecektir.

Kaynaklar

1. Sayıl, M. ve Yağmurlu, B. (2012). Ana babalık: Kuram ve araştırma, İstanbul: Koç Üniversitesi yayınları. 2. Şendil, G.ve Kaya Balkan, İ. (2005). Anne Baba Olmak, İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. 3. Kağıtçıbaşı, Ç. (2007). Kültürel psikoloji: Kültür bağlamında insan ve aile. İstanbul: Evrim Yayınevi 4. Gordon, T. (1999). Etkili anne baba eğitimi: Aile iletişim dili. (E. Aksay, Çev.) İstanbul: Sistem Yayıncılık. 5. Rohner, R.P. (2000). The warmth dimension: Foundation of parental acceptance-rejection theory, USA: Rohner Research Consultants in the Family Issues. 6. Solmuş, T. (Ed.). (2012). Bağlanma, evlilik ve aile psikolojisi, İstanbul: Sistem Yayıncılık.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024