DENEYSEL PSİKOLOJİDE PROJE ÇALIŞMALARI

İzlence Formu

Ders Adı DENEYSEL PSİKOLOJİDE PROJE ÇALIŞMALARI Kod PSKL3151
Kredi 2 AKTS 4
Z/S Seçmeli Teorik Saat 2
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. SEVTAP CİNAN
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

İleri bilişsel psikoloji alanından bazı konuların (prospektif bellek, çalışma belleği, yönetici işlevler, problem çözme, planlama, akıl yürütme vb.) verilmesi, bu konularla ilgili bazı testlerin tanıtılması ve bir araştırma projesinin yürütülmesi amaçlanmıştır.

İçerik

Bu ders ileri bilişsel psikoloji alanından bazı konuların (prospektif bellek, çalışma belleği, yönetici işlevler, problem çözme, planlama, akıl yürütme vb.), bu konularla ilgili bazı testlerin tanıtılmasını ve bir araştırma projesinin yürütülmesini içerir.

Öğretim Yöntemleri

Araştırma konusu ve deseninin bilgilendirmesi, araştırma danışmanlığı, öğrenci sunumları, ödev, grup veya bireysel olarak bir deneyi yürütme ve rapor etme

Kaynaklar

Bellirli bir araştırma konusuyla ilgili makaleler (her akademik dönemin başında belirlenir) Atalay, D. ve Cinan, S. (2007). Yetişkinlerde Planlama Becerisi: Londra Kulesi (LKDX) Testinin Standardizasyon Ve Güvenilirlik Çalışması. Türk Psikoloji Dergisi, 22, 25-37 . Barzun J. ve Graff H.F. (çev.: Fatoş Dilber). Modern Araştırmacı. TÜBİTAK, Başak Matbaacılık, Ankara, 2004 Cinan, S. Sudoku bulmacasında zihinsel adımlar: Hariç tutma ve dâhil tutma taktikleri. Cinan, S. Ben-merkezli açıdan mekânsal ilişkilerin muhakemesi ve ilişkisel karmaşıklık. Cinan, S. ve Ünsal P. Boyut değiştirme ve ayırt etme süreçlerinin planlamaya etkisi. Cinan, S. (2006). Age related changes in concept formation, rule switching, and perseverative behaviors: A study using WCST with 12 unidimensional target cards. Cognitive Development, 21, 377-382. Cinan, S. & Tanör-Öktem Ö. (2002). An attempt to discriminate different types of executive functions in the Wisconsin Card Sorting Test. Memory, 10, 277-289 Engle R. W. (2010). Role of working memory capacity in cognitive control. Current Anthropology, 51. Er, N. (1996). Çalışma belleğinin işlemsel ve yapısal kapasitesinin factor analitik ve deneysel çalışmalarla belirlenmesi. Doktora tezi. Hacettepe Universitesi, Ankara, Türkiye Gilhooly K. J. Ve Fioratou, (2009). Executive functions in insight versus non insight problem solving: An individual differences approach. Thinking & Reasoning, 15, 355-376. Johnson-Laird, P.N. (2008). How We Reason. New York: Oxford University Press Inc. Karakaş, S., Yalın, A., Irak, M., & Erzengin, Ö.U. (2002). Digit span changes from the puberty to old age under different levels of education. Developmental Neuropsychology, 22, 423-453 Karasar. N. Araştırmalarda Rapor Hazırlama (12. baskı, Nobel Yayın Dağıtım, 2004) Kershaw T. C.. Key action in insight problems further evidence fort he importance of non-dot turns in the nine dot problem. Smith G., Della Sala, S., Logie, R. ve Maylor E.A. (2000). Prospective

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024