ULUSLARARASI PAZARLAMA

İzlence Formu

Ders Adı ULUSLARARASI PAZARLAMA Kod DITI2194
Kredi 3 AKTS 5
Z/S Zorunlu Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Dr. Ögr. Üyesi NURAN ÇAKIR YILDIZ
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Uluslararası pazarlama dersinde öğrenciler uluslar arası ticareti, uluslar arası pazar giriş stratejilerini, uluslararası pazarlama çevresini, uluslararası pazarlama stratejilerini ve uluslararası pazarlamadaki pazarlama karması (ürün, fiyat,dağıtım, tutundurma) stratejilerini öğrenirler.

İçerik

Uluslararası Pazarlama ve Uluslararası Ticaret, Uluslararası Pazarlamanın Tanımı ve Önemi, Uluslararası Bütünleşmeler, Uluslararasılaşma Süreci, Uluslararası Pazarlama Çevresi, Uluslararası Pazarlama Stratejileri, Pazar Bölümleme ve Hedef Pazarın Seçimi, Pazarlama Karması, Ürün kararları ve stratejileri, Fiyatlandırma Stratejileri, Dağıtım Stratejileri, Tutundurma Stratejileri

Öğretim Yöntemleri

Sözel anlatım

Kaynaklar

İsmet MUCUK, Pazarlama İlkeleri, Der Yayınları, İstanbul, 1994 İlhan CEMALCILAR, Pazarlama, Beta Yayınları, İstanbul, 1999) Cem KOZLU, Uluslar arası Pazarlama, İş Bankası Yayınları, İstanbul, 2007 Philip KOTLER, Pazarlama Yönetimi , Beta Yayınları, İstanbul, 2000 İlhan CEMALCILAR, Pazarlama Yönetimi , Açıköğretim Fak. Yayınları, Eskişehir, 2001 Mehmet KARAFAKIOĞLU, Uluslar arası Pazarlama Yönetimi, Beta yayınevi. 2008 Ömer AKAT, Uluslararası Pazarlama, Ekin Yayınevi, 2008

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024